Alfa Laval investerar 100 miljoner kronor i produktionsenhet i Lund.

Alfa Laval investerar 100 miljoner kronor i produktionsenhet i Lund. Alfa Laval, världsledande inom centrifugalseparering, värmeöverföring och flödes-hantering, har beslutat investera 100 miljoner kronor i produktionsenheten i Lund, där man producerar plattvärmeväxlare. Sigge Haraldsson, koncernchef för Alfa Laval, kommenterar beslutet: "Investeringsbeslutet visar på mod att fatta rätt beslut vid rätt tidpunkt i syfte att ytterligare förstärka vår globala ledande ställning inom värmeöverföring. Det visar tydligt att Alfa Lavals styrelse är beredd att sätta kraft bakom vår tillväxtstrategi." Investeringen inkluderar såväl maskiner som en ny byggnad, på ungefär 5 000 kvadratmeter, i direkt anslutning till den befintliga produktionsenheten. Projekteringsarbetet startar omedelbart och den nya enheten kommer att vara klar i början av 2005. För ytterligare information kontakta: Peter Torstensson Alfa Laval Group Informationsdirektör Tel: +46 46 36 72 31 Mobil: +46 709 33 72 31 mailto:peter.torstensson@alfalaval.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00850/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00850/wkr0002.pdf

Alfa Laval är en ledande, global leverantör av specialprodukter och processtekniska lösningar, baserade på nyckelteknologierna värmeöverföring, separering och flödeshantering. Företagets utrustning, system och tjänster bidrar till att förbättra prestanda i kundernas processer. De används för att värma, kyla, separera och transportera produkter i industrier som framställer livsmedel och drycker, kemikalier, läkemedel, stärkelse, socker och etanol. Alfa Lavals lösningar används också i kraftverk, ombord på fartyg, inom olja och gasutvinning, i verkstadssektorn, i gruvindustrin, för hantering av slam och avloppsvatten, för komfortklimat samt i kylsystem. Alfa Lavals världsomspännande organisation arbetar nära kunderna i nästan 100 länder och hjälper dem att ligga i frontlinjen. Alfa Laval, som är noterat på Nasdaq OMX, hade 2018 en omsättning på cirka 40,7 miljarder kronor och har cirka 17 200 anställda.