Cisco och Alfaskop i strategiskt samarbete kring säker infrastruktur

Cisco och Alfaskop i strategiskt samarbete kring säker infrastruktur Cisco Systems Inc. som är världens ledande leverantör av nätverkslösningar för Internet har inlett ett nära samarbete med Alfaskop på den svenska marknaden. Alfaskops konsultverksamhet med 400 medarbetare har nu tillsatt en speciell avdelning på 35 personer som inriktas på att integrera och säkra kommunikationslösningar baserade på Ciscos produkter och affärslösningar. "Marknaden kommer att ha en stark tillväxt inom applikationer för E- handel, business intelligence och groupware de närmaste åren. I och med att företag integrerar sina affärssystem med Internet ökar kraven på säkra kommunikationslösningar i en samverkande infrastruktur. Genom vårt nära partnerskap med Cisco kan vi erbjuda effektivare lösningar där ökad tillgänglighet och hög säkerhet går hand i hand", säger Per-Arne Svensson, VD Alfaskop Konsult AB. "För Cisco är det viktigt med sampartners som säkerställer hela den bakomliggande infrastrukturen för Internetbaserade affärslösningar. Alfaskops utbud och kompetens sträcker sig från strategi, design, implementation och drift på en rikstäckande nivå. Alfaskop har också djup kunskap kring Network Management och Windows 2000 som utgör en strategisk plattform för våra lösningar kring säkerhet, katalog- och trafikprioriteringstjänster", säger Jens Lindbom, Kontoansvarig, Cisco Systems. "Vi ser en oerhörd potential i detta nya affärsområde. Det stämmer också väl in med Alfaskops satsning på ASP där vi i nära samarbete med partners tar ansvar för att kunderna har tillgång till efterfrågad applikation och information när och där det behövs." säger Erik Lautmann, VD Alfaskop AB. "Att Alfaskop väljer att bygga upp en särskild datakommunikationsgrupp som enbart fokuserar på tekniska lösningar för dagens- och morgondagens nätverksmöjligheter, ser vi som ett oerhört stark åtagande i vårt framtida samarbete" avslutar Jens Lindbom. Fakta om Alfaskop Alfaskop är ett börsnoterat IT-tjänsteföretag med 660 medarbetare på 18 orter i Sverige. Genom att öka åtkomsten - och kunskapen att använda - program, system, nätverk och information minskar Alfaskop gapet mellan företags IT-strategier och visioner och användarnas verklighet. Verksamheten bedrivs i inom områdena:ASP, Konsult, Kompetensutveckling, Licence och Finans. Mer information om Alfaskop finns på http://www.alfaskop.se. Alfaskop AB Lilla Bommen 1 Tel: 031-771 38 70 info@alfaskop.seOrg.nr: 556518-8926 411 04 GöteborgFax: 031-771 38 79 www.alfaskop.se Bolagets säte: Göteborg Fakta om Cisco Systems Cisco Systems (NASDAQ: CSCO) är världsledande inom nätverkslösningar för Internet. Mer information om Cisco finns på http://www.cisco.com. För ytterligare information kontakta: Alfaskop AB Per-Arne Svensson, VD, Konsult tel: 08 - 629 42 19 mobil: 0709 - 11 50 19, eller e-mail: per-arne.svensson@alfaskop.se Cisco Systems Jens Lindbom, Kontoansvarig tel: 031 - 63 44 00 mobil: 0706 - 05 90 31, eller e-mail: jens.lindbom@cisco.com Alfaskop AB Lilla Bommen 1 Tel: 031-771 38 70 info@alfaskop.se Org.nr: 556518-8926 411 04 Göteborg Fax: 031-771 38 79 www.alfaskop.se Bolagets säte: Göteborg ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/16/20000516BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/16/20000516BIT00300/bit0002.pdf