Trelleborgs dotterbolag får åtkomst till rapporteringssystem via ASP

Trelleborgs dotterbolag får åtkomst till rapporteringssystem via ASP Trelleborg har tecknat ett 3-årigt leveransavtal med Alfaskop. Alfaskop övertar ansvaret för drift och samordning av alla supportfrågor. Härigenom får användarna ett effektivt driftstöd dygnet runt i olika tidszoner samtidigt som säkerheten förbättras. ASP-lösningen möjliggör också för Trelleborg att vid framtida förvärv av bolag snabbt kunna ansluta nya användare. Fakta om Alfaskop Alfaskop är ett börsnoterat IT-konsultföretag med 500 medarbetare på 17 orter i Sverige. Alfaskop erbjuder ett ledande utbud av interna och externa ASP-lösningar som ger kunderna tillgång till applikation, information och driftstjänster. Genom att öka åtkomsten - och kunskapen att använda - program, system, nätverk och information minskar Alfaskop gapet mellan företags IT-strategier och visioner och användarnas verklighet. Mer information om Alfaskop finns på www.alfaskop.se Fakta om Trelleborg Trelleborg är en världsomspännande industrikoncern i stark förvandling. Basen för verksamheten är spetskompetens inom polymera material kombinerad med ett högt industriellt kunnande kring funktionslösningar och system som möter våra kunders behov. Vår bärande och gemensamma idé är lika enkel som självklar. Det handlar om att göra jobbet enklare och bekvämare för våra kunder och våra kunders kunder. Trelleborgkoncernen är organiserad i fyra affärsområden - Trelleborg Automotive, Trelleborg Wheel Systems, Trelleborg Engineered Systems och Trelleborg Building Systems. Koncernen omsätter 16,5 miljarder kronor (proforma inklusive förvärvet av LAC) och har ca 15 500 anställda i 40 länder. Trelleborgaktien är sedan 1964 noterad på OM Stockholmsbörsens A-lista. Mer information om Trelleborg finns på www.trelleborg.com För ytterligare information kontakta: Alfaskop AB Johan Lindqvist, chef ASP Tel: 0709 - 11 58 06 E-post: johan.lindqvist@alfaskop.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/22/20010122BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/22/20010122BIT00220/bit0002.pdf