Nytt datum för Alimak Groups publicering av bokslutskommitté för verksamhetsåret 2016: 23 februari 2017

Med anledning av de nyligen genomförda förvärven av Facade Access Group och Avanti Wind Systems, kommer Alimak Group att senarelägga publiceringen av sin bokslutskommitté för verksamhetsåret 2016 till 23 februari 2017 (ursprungligt datum var 16 februari).

Sofia Wretman, Head of Communications & IR, Telefon: +46 8 402 14 40

Denna information är sådan information som Alimak Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 december 2016 kl. 08.00 CET.

Alimak är en världsledande leverantör av hissar, plattformar och eftermarknadstjänster för industri- och byggsektorn. Koncernen har tillverkning i Sverige och i Kina och ett försäljnings- och servicenätverk i mer än 90 länder som levererar och underhåller vertikala transportlösningar. Idag finns över 22 000 hissar och plattformar installerade globalt. Alimak grundades 1948 i Skellefteå, har sitt huvudkontor i Stockholm och 1200 anställda världen över. Koncernen är noterad på Nasdaq Stockholm. www.alimakgroup.com

Sofia Wretman, Head of Communications & IR, Telefon: +46 8 402 14 40