Swedol etablerar sig i Örnsköldsvik och öppnar ny butik ihop med TOOLS

I början av 2022 öppnar Swedol och TOOLS dörrarna till en ny gemensam butik på Skortsedvägen i Örnsköldsvik.

– Öppningen innebär att Swedol för första gången etablerar sig i Örnsköldsvik och att TOOLS, som länge bedrivit verksamhet i Örnsköldsvik, förstärker sitt totala sortiment och erbjudande till Öviksborna, säger Torbjörn Eriksson, Landschef försäljning Sverige

Att Swedol och TOOLS flyttar ihop är ingen slump. Den 1 april 2020 blev TOOLS och Swedol i Sverige, Norge och Finland genom uppköp del av ett och samma affärsområde – Alligo –  inom Momentum Group. Sedan dess har ett febrilt arbete pågått för att bygga en ny gemensam organisation och därigenom skapa förutsättningarna för ett bättre och bredare erbjudan till kunden.

–Vår absoluta ambition med samarbetet är att bygga på varandras styrkor. TOOLS styrka är den bearbetande försäljningen medan Swedol är extra vassa på att driva butik, säger Torbjörn Eriksson.

Den nya lokalen hyrs av Nordek Fastighetsbolag i Örnsköldsvik. Butik inklusive lager och gemensamhetsutrymmen blir på drygt 1500 kvadratmeter. Förutom stora delar av koncernens sortiment på kläder, skydd, verktyg och förnödenheter kommer butiken att erbjuda tjänster som klädtryck och serviceverkstad för hydraulik och kätting.

Planering av lokalen har påbörjats och kommer stå klar i början av 2022.

– Läget och ytan för den nya lokalen känns klockrent. Här kan vi möta de behov vi och våra kunder har i butiken samtidigt som området är lättillgängligt och populärt bland våra kundgrupper, säger Torbjörn Eriksson.

Läs mer på alligogroup.com eller kontakta oss:

Torbjörn Eriksson, Landschef försäljning Sverige +46 70 602 66 68

Jörgen Thörnberg, Regionchef Butik +46 70 305 01 41

OM ALLIGO

Alligo är ett affärsområde inom Momentum Group och är mest kända på marknaden genom våra starka konceptvarumärken Swedol, TOOLS, Grolls och Univern. Sammantaget omsatte Alligo 8,1 miljarder kronor 2020 och har cirka 2300 anställda.

Tillsammans riktar vi oss i första hand till företagskunder inom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Vi vet att de efterfrågar högsta kvalitet på produkter, tjänster och rådgivning.

För att möta det har vi en kompetent säljkår, nära samarbete med marknadsledande leverantörer och ständig utveckling av egna varumärken och sortiment.