TOOLS och Swedol flyttar ihop i Kristianstad

Den 16 juni flyttar TOOLS och Swedol ihop butiker och försäljningsverksamhet på Jochums Väg 5 i Kristianstad. Den nya gemensamma butiken rymmer koncepten TOOLS, Swedol och Grolls.

Den 1 april 2020 blev TOOLS och Swedol i Sverige, Norge och Finland genom uppköp del av ett och samma affärsområde – Alligo - inom Momentum Group. Sedan dess har ett febrilt arbete pågått för att bygga en ny gemensam organisation och därigenom skapa förutsättningarna för ett bättre och bredare erbjudan till kunden.

En del i skapandet av det nya erbjudandet består i att på utvalda orter i Sverige integrera befintliga butiker med varandra. I september öppnade den första gemensamma butiken i Kalmar och idag flyttar försäljningen ihop även i Kristianstad genom att TOOLS flyttar in i Swedol-butiken på Jochums Väg.

- Det är riktigt roligt att vi nu får chansen att integrera våra sortiment och våra erbjudanden med varandra för att på det sättet skapa ett ännu mer attraktivt erbjudande för våra kunder, säger Torbjörn Eriksson, Landschef för försäljning Sverige inom affärsområdet Alligo.

- Vår absoluta ambition med samarbetet är att bygga på varandras styrkor. TOOLS styrka är den bearbetande försäljningen medan Swedol är extra vassa på att driva butik. Genom att TOOLS butik flyttar ihop med Swedol, samtidigt som vi samordnar våra ute- och innesäljkårer, stärker vi nu vårt samlade erbjudande till våra kunder i Kristianstad.

Försäljningsytan på cirka 1780m² kommer rymma hela Swedols, Grolls och TOOLS sortiment.

- Kristianstad är den tolfte av ungefär tjugotalet orter orten där vi under det kommande året avser att samordna våra verksamheter inom butiks- och bearbetande försäljning. Målet är hela tiden att förbättra och förstärka vårt erbjudande till kunden. Genom satsningen på Jochums Väg ser vi fram emot att hjälpa företag i Kristianstad att fungera, säger Torbjörn Eriksson.

För ytterligare information se vår hemsida www.alligo.com eller kontakta:

OM OSS

Alligo är ett affärsområde inom Momentum Group och är mest kända på marknaden genom våra starka konceptvarumärken Swedol, TOOLS, Grolls och Univern. Tillsammans bildar vi en stark helhetsleverantör i Sverige, Norge och Finland.

Vi riktar oss i första hand till företagskunder inom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport eller jord- & skogsbruk. Vi vet att de efterfrågar högsta kvalitet på produkter, tjänster och rådgivning. För att möta det har vi en kompetent säljkår, nära samarbete med marknadsledande leverantörer och ständig utveckling av egna varumärken och sortiment.

Sammantaget omsatte Alligo 8,1 miljarder kronor 2020 och har cirka 2300 anställda.