TOOLS och Swedol flyttar ihop i Malmö Fosie

Den 25 november flyttar TOOLS och Swedol ihop butiker och försäljningsverksamhet i Malmö Fosie. Den nya gemensamma butiken ligger på Stenyxegatan 27 i Fosie och rymmer koncepten TOOLS, Swedol och Grolls.

Den 1 april 2020 blev TOOLS och Swedol i Sverige, Norge och Finland genom uppköp del av ett och samma affärsområde inom Momentum Group. Sedan dess har ett febrilt arbete pågått för att bygga en ny gemensam organisation och därigenom skapa förutsättningarna för ett bättre och bredare erbjudan till kunden.

En del i skapandet av det nya erbjudandet består i att på utvalda orter i Sverige integrera befintliga butiker med varandra. I september öppnade den första gemensamma butiken i Kalmar och den 25 november flyttar försäljningen ihop även i Malmö Fosie genom att TOOLS flyttar in i Swedols tidigare lokaler på Stenyxegatan 27

Det är riktigt roligt att vi nu får chansen att integrera våra sortiment och våra erbjudanden med varandra för att på det sättet skapa ett ännu mer attraktivt erbjudande för våra kunder, säger Torbjörn Eriksson, Landschef för försäljning Sverige inom det nya affärsområdet.

- Vår absoluta ambition med samarbetet är att bygga på varandras styrkor. TOOLS styrka är den bearbetande försäljningen medan Swedol är extra vassa på att driva butik. Genom att TOOLS butik flyttar ihop med Swedol, samtidigt som vi samordnar våra ute- och innesäljkårer, stärker vi nu vårt samlade erbjudande till våra kunder i Malmö.

I samband med öppnandet den 25 november stänger TOOLS-butiken Bronsyxegatan 6.

- Malmö Fosie är den tredje av ungefär tjugotalet orter orten där vi under det kommande året avser att samordna våra verksamheter inom butiks- och bearbetande försäljning. Målet är hela tiden att förbättra och förstärka vårt erbjudande till kunden, säger Torbjörn Eriksson.

Läs om samgåendet på www.swedoltools.se

För ytterligare information se vår hemsida www.swedoltools.se  eller kontakta: