TOOLS och Swedol flyttar ihop i Västra Frölunda

Den 1 mars flyttar TOOLS och Swedol ihop butiker och försäljningsverksamhet i Västra Frölunda. Den nya gemensamma butiken ligger på E A Rosengrens Gata 1 i Västra Frölunda och rymmer koncepten TOOLS och Swedol.

Den 1 april 2020 blev TOOLS och Swedol i Sverige, Norge och Finland genom uppköp del av ett och samma affärsområde inom Momentum Group. Sedan dess har ett febrilt arbete pågått för att bygga en ny gemensam organisation och därigenom skapa förutsättningarna för ett bättre och bredare erbjudan till kunden.

En del i skapandet av det nya erbjudandet består i att på utvalda orter i Sverige integrera befintliga butiker med varandra. I september öppnade den första gemensamma butiken i Kalmar och den 1 mars flyttar försäljningen ihop även i Västra Frölunda genom att Swedol flyttar in i TOOLS tidigare lokaler på EA Rosengrens gata.

- Det är riktigt roligt att vi nu får chansen att integrera våra sortiment och våra erbjudanden med varandra för att på det sättet skapa ett ännu mer attraktivt erbjudande för våra kunder, säger Torbjörn Eriksson, Landschef för försäljning Sverige inom det nya affärsområdet.-

- Vår absoluta ambition med samarbetet är att bygga på varandras styrkor. TOOLS styrka är den bearbetande försäljningen medan Swedol är extra vassa på att driva butik. Genom att TOOLS butik flyttar ihop med Swedol, samtidigt som vi samordnar våra ute- och innesäljkårer, stärker vi nu vårt samlade erbjudande till våra kunder i Göteborgsområdet.

I samband med öppnandet stänger Swedol-butiken på August Barksgata 9. Grolls-butiken på FO Peterssons gata i Västra Frölunda påverkas inte.

- Västra Frölunda är den sjätte av ungefär tjugotalet orter orten där vi under det kommande året avser att samordna våra verksamheter inom butiks- och bearbetande försäljning. Västra Frölunda är också den mest komplexa sammanslagningen givet att vi flyttar Swedol in i TOOLS samtidigt som hela butikens koncept utvändigt och invändigt ska bytas ut.

- Målet är hela tiden att förbättra och förstärka vårt erbjudande till kunden, säger Torbjörn Eriksson.

Utöver den nya gemensamma butiken i Västra Frölunda finns i Göteborgsområdet Grolls i Västra Frölunda och Hinsings Backa, Swedol i Hisings Backa och TOOLS på Ringön.

För ytterligare information se vår hemsida www.swedoltools.se  eller kontakta: