Allokton upprättar kontrollbalansräkning

Styrelsen i Allokton AB har beslutat att upprätta kontrollbalansräkning för bolaget. Kontrollbalansräkning kommer även att upprättas för övriga aktiebolag inom Allokton-koncernen. Besluten har fattats som en konsekvens av det preliminära utfallet av en extern värdering av koncernens fastighetsportfölj som gjorts med värdetidpunkt 2009-12-31 och som presenterats för styrelsen vid ett styrelsemöte som avslutades 2010-01-31. Den externa värderingen har vidare, förutom som ett underlag till årsbokslutet, varit ett led i arbetet med bolagets kapitalstruktur vilket har kommunicerats tidigare till marknaden. Kontrollbalansräkningarna beräknas vara framställda och revisorsgranskade i samband med att bolaget lämnar sin bokslutskommuniké 2010-02-26. Det strategiska arbetet som kommunicerades till marknaden den 17 december 2009 fortsätter i övrigt som planerat och på ett fortsatt positivt vis. Då Allokton AB äger Allokton Properties AB samt Allokton Properties II AB så har innehållet i detta pressmeddelande inverkan på dessa två bolag. Pressmeddelandet skickas därför även till OMX Köpenhamn där de två nämnda bolagen har obligationer noterade och upptagna till handel.