Almega välkomnar Medie- och Informationsarbetsgivarna, MIA

Almega välkomnar Medie- och Informationsarbetsgivarna, MIA Den 1 mars ansluter sig Medie- och Informationsarbetsgivarna, MIA, till Almega, som är en organisation för tjänsteföretagare. Samma datum flyttar samtliga medarbetare på MIA in i Almegahuset. - Med MIA tillförs Almega ett förbund i den växande medie- och informationsbranschen, säger Jonas Milton, vd Almega. Jag ser mycket fram emot vårt kommande samarbete. Det som avgjorde att MIA:s medlemmar valde att inleda ett samarbete med Almega var att mediebranschens villkor och huvudfrågor på många sätt sammanfaller med de frågor som redan drivs av inom Almega. - Eftersom Almega är den starkaste organisationen för tjänsteföretag, så kommer vi att ha stor nytta av att ansluta oss till Almega, menar Charlott Richardson, förbundsdirektör MIA. På Almega får vi tillgång till Almegas expertorganisation, och kan hålla en ännu högre servicenivå till våra medlemmar till en, på sikt, lägre medlemsavgift. I Almega finns idag sex förbund i ett 60-tal olika branscher, vars företag har ca 350 000 medarbetare. MIA, med ca 400 medlemmar i medie- och informationsbranschen, kommer att förstärka Almegas roll som tjänsteföretagens organisation. Kontakta oss för mer information: Jonas Milton, vd Almega, tel: 070-345 69 74 Charlott Richardson, förbundsdirektör Medie- och Informationsarbetsgivarna, tel: 0708-76 27 28, tel fr o m 1/3: 070-382 70 33 Yvonne Gustavsson, pressansvarig Almega, 070-345 68 48 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/28/20030228BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/28/20030228BIT00080/wkr0002.pdf