Åtta nya bemanningsföretag auktoriserade

Ytterligare åtta företag har beviljats bemanningsföretagens auktorisation som infördes i oktober i år. Auktorisationen ger en garanti till kunden att företaget är seriöst och arbetar enligt angivna lagar och regler.

– Vi fortsätter arbetet med att auktorisera bemanningsföretag, säger Eva Östling Ollén, förbundsdirektör för Bemanningsföretagen inom Almega. Intresset har varit stort och det är roligt att kunna lägga till ytterligare åtta nya företag till de 47 som tidigare har auktoriserats. Auktorisationen är framtagen av Bemanningsföretagen inom Almega i samarbete med LO och HTF. För att beviljas auktorisation ska företaget bland annat vara medlem i Bemanningsföretagen och Svenskt Näringsliv, följa Bemanningsföretagens etiska regler och vara bundna av kollektivavtal. Följande bemanningsföretag har idag beviljats auktorisation: Hammer & Hanborg Syd AB Hammer & Hanborg Öst AB JobAgent AB Juhler Services AB LZ Gruppen AB Proficio AB Svea Support i Stockholm AB Want AB Mer information om auktorisationen hittar du på www.almega.se/auktorisation. För frågor kontakta: Eva Östling Ollén, tel 070-345 69 68