Pressträff om hur regeringens förslag slår mot privata tjänsteföretagare

Pressträff om hur regeringens förslag slår mot privata tjänsteföretagare Tid: idag kl 11.00 Plats: Hovslagargatan 5, 1 tr (Hovslagarens förhandlingslokaler) rum 8. Finansministerns förslag att kommuner och landsting ska få sänkta arbetsgivaravgifter generellt och slopade arbetsgivaravgifter för nyanställda under 2002 får negativa konsekvenser för privata tjänsteföretagare. Ulf Lindberg, Forum för tjänsteföretagare kommer att redovisa effekterna för hur detta drabbar den privata tjänstesektorn i stort. Åke Strandberg, VD St Görans sjukhus, berättar utifrån sin verksamhet hur förslaget missgynnar konkurrensen inom sjukvården och Göran Sundbom, marknadschef ISS Sverige AB, berättar om hur ISS olika verksamheter drabbas av förslaget. Välkommen! För mer information, kontakta: Ulf Lindberg, Forum för tjänsteföretagare, tel: 08-762 69 51, mobil 070-345 69 51 Yvonne Gustavsson, pressjour, mobil 070-345 68 48 Mer information om Forum för tjänsteföretagare finns på www.tjansteforum.org. Forum för tjänsteföretagare är en virtuell organisation inom ALMEGA som driver tjänsteföretagens frågor med en stark gemensam röst ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/23/20011123BIT00090/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/23/20011123BIT00090/bit0003.pdf