Prisad för integration

Prisad för integration Magnus Axell, enhetschef på Integrationsförvaltningen i Stockholms Stad, får utmärkelsen Äpplet av Servicebranschens yrkesnämnd (SRY). Magnus Axell får pris för de rekryteringsprogram som han har tagit fram som kombinerar undervisning i yrkessvenska och städning. - Tillsammans med företagen vill vi skapa goda förutsättningar för rekrytering av personal till städ- och servicebranschen och samtidigt underlätta för flyktingar, bosatta i Stockholm, att nå egen försörjning och därmed en bättre möjlighet till en lyckad integration, menar Magnus Axell. - Städbranschen har ett relativt stort rekryteringsbehov oavsett konjunkturläge vilket ger möjligheter till ett långsiktigt samarbete med företag inom branschen, säger Magnus Axell. Utmärkelsen Äpplet är ett pris som delas ut till någon som gjort något bra för att lyfta städbranschen. Städyrket är för många invandrare ett första steg in på arbetsmarknaden och Magnus Axell får priset för att han ger människor en bra grund för ett fortsatt yrkesliv. - Magnus Axell har spridit kunskap om städning och städutbildning även utanför branschen och skapat större förståelse för städyrket, säger Inger Jonasdotter. Priset delas ut på Kompetensmässan i World Trade Center i Stockholm, den 9 november kl 16:20. SRY finns på plats på Kompetensmässan under hela tisdagen. För frågor kontakta: Inger Jonasdotter, 070 - 345 69 06 Magnus Axell, 070 - 463 32 73 SRY verkar för en kompetensutveckling inom servicebranschen. Kompetensutveckling ger företagen bättre lönsamhet och effektivitet samt att medarbetarna utvecklas och tar till sig nya arbetsuppgifter. Syftet är att hålla yrkesskickligheten på en hög nivå i ett modernt yrke. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/09/20041109BIT20040/wkr0001.pdf