Rättelse - Inbjudan till presentation: Ny och unik skrift om värdering av tjänsteföretag

Rättelse Inbjudan till presentation: Ny och unik skrift om värdering av tjänsteföretag Tisdagen den 6 juni presenterar Forum för tjänsteföretagare (www.tjansteforum.org) en ny skrift - Tjänsteföretagets värde - av professor Sven-Erik Johansson. I tjänstesektorn dominerar de mjuka resurserna och branschen är en blandning av företag med olika verksamheter, kunder och uppbyggnad. Värdering av tjänsteföretag och deras verksamhet har betydelse i många sammanhang, inte bara vid försäljning/köp eller börsnotering. Hittills har det varit svårt att värdera tjänsteföretag - vilket inte minst börsens utveckling under våren har visat. Hur skall vi bedöma och utvärdera vad som skapar värde i tjänsteföretagen? Hur skall vi utveckla tjänsteföretagen? Går de överhuvudtaget att värdera på ett rimligt sätt? Skriften Tjänsteföretagets värde vill hjälpa alla intresserade att se lite klarare på vad den nya ekonomin innebär för tjänsteföretagen, var möjligheterna finns och vad som bestämmer värdet på tjänsteföretag. Skriften avslutas med praktiska råd till tjänsteföretagare för att underlätta för omvärlden att värdera företaget. - Medverkar vid presentationen gör: Skriftens författare, Sven-Erik Johansson, auktoriserad revisor, delägare i revisionsföretaget Ernst & Young AB och professor vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping. Lars Hansson, ordförande ALMEGA Tjänsteförbunden, vice ordf i SAF, VD och koncernchef i SWECO fram till årsskiftet 99/00. - Seminariet äger rum tisdagen den 6 juni kl 09.00-10.00 i ALMEGAS lokaler, Blasieholmsgatan 5. Anmäl gärna om du kommer - vi bjuder på frukost. Om Du inte har möjlighet att komma så kan skriften också beställas från info@tjansteforum.org, från och med den 6 juni. För mer information: Jonas Milton Förbundsdirektör ALMEGA Tjänsteförbunden 08 - 762 69 74 eller jonas.milton@almega.se Fax 08 - 762 69 48 Forum för tjänsteföretagare är ett samarbete mellan fyra arbetsgivarorganisationer: ALMEGA Tjänsteförbunden, Alliansen, Privatvårdens Arbetsgivarförbund och Tjänsteföretagens Arbetsgivarförbund. Tillsammans representerar våra organisationer 6 500 tjänsteföretag med 300 000 medarbetare. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00860/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00860/bit0002.pdf