Regeringens förslag missgynnar privata tjänsteföretagare

Regeringens förslag missgynnar privata tjänsteföretagare Finansministerns förslag att kommuner och landsting ska få sänkta arbetsgivaravgifter generellt och slopade arbetsgivaravgifter för nyanställda under 2002 får mycket negativa konsekvenser för privata tjänsteföretagare. Detta kommer knappast att bidra till välfärden på det sätt finansministern hoppas på. Förslaget kommer istället att ge en ordenlig snedvridning av konkurrensen, genom att de offentliga företagen får en gräddfil till nyanställningar, som slår mot alla privata företag i samhällets tjänst. Välkommen till en pressträff om vad detta förslag innebär för den privata tjänstesektorn i allmänhet och St Görans sjukhus och ISS Sverige AB i synnerhet. Plats: Hovslagargatan 5, 1 tr (Hovslagarens förhandlingslokaler) rum 8. Tid: den 23 november kl 11.00 Ulf Lindberg, Forum för tjänsteföretagare kommer att redovisa effekterna för hur detta drabbar den privata tjänstesektorn i stort. Åke Strandberg, VD St Görans sjukhus, berättar utifrån sin verksamhet hur förslaget missgynnar konkurrensen inom sjukvården och Göran Sundbom, marknadschef ISS Sverige AB, berättar om hur ISS olika verksamheter drabbas av förslaget. Välkommen! För mer information, kontakta: Ulf Lindberg, Forum för tjänsteföretagare, tel: 08-762 69 51, mobil 070-345 69 51 Yvonne Gustavsson, pressjour, mobil 070-345 68 48 Mer information om Forum för tjänsteföretagare finns på www.tjansteforum.org. Forum för tjänsteföretagare är en virtuell organisation inom ALMEGA som driver tjänsteföretagens frågor med en stark gemensam röst Blasieholmsgatan 5 Box 16105 103 22 Stockholm Tel 08-762 69 00 Fax 08- 762 69 48 www.tjansteforum.org ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/21/20011121BIT00320/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/21/20011121BIT00320/bit0001.pdf