Zedir.se:s hemsida relanseras

Zedir.se:s hemsida relanseras: Ökad nyhetsrapportering och fler tjänster för medlemmarna Den 2 maj relanserar Zedir.se sin hemsida med ny design och nya tjänster. Zedir.se startar en egen redaktion för att komplettera det befintliga nyhetsflödet från Zedir.se:s partners. Sidan får ett nytt utseende och blir enklare att använda. Samtidigt utökas tjänsteutbudet med en e-shop med erbjudanden från Zedir.se:s partners. Zedir.se är en så kallad virtual community för IT-branschen. Här samlas viktig branschinformation och nya undersökningar från Zedir.se:s samarbetspartners. Det finns ett stort behov i IT-branschen av samlad information som presenteras på ett överskådligt sätt. Sedan Zedir.se startades för över ett år sedan har besökar- och medlemsantalet vuxit kontinuerligt. - Zedir.se har i dag närmare 3 000 medlemmar varav många är i ledande ställning i moderna kunskapsföretag, säger Göran Trogen, VD för ALMEGA, som är initiativtagare till Zedir.se. - En av våra främsta uppgifter framöver blir att ytterligare utöka servicen till våra medlemmar. Vi kommer att fortsätta att skapa mötesplatser i form av seminarier, frukostmöten och olika evenemang, och självfallet vidareutveckla nyhetsrapporteringen och tjänsterna på nätet. Den 5 juni kommer Zedir.se med partners, inom ramen för TIME.STOCKHOLM, att arrangera ett halvdagsseminarium om framgångsfaktorer för små och medelstora IT-företag. Bland talarna finns representanter för bland annat Sveriges Tekniska Attachéers kontor i Silicon Valley, Exportrådet och ett par framgångsrika IT-entreprenörer. Separat pressinbjudan sänds ut senare i maj. De nyheter som presenteras på sajten sammanställs även i ett elektroniskt nyhetsbrev. Sänd ett e-mail till anna-karin.awes@zedir.se för att skaffa en kostnadsfri prenumeration eller gå in på www.zedir.se. För ytterligare information om Zedir.se kontakta: Johan Dahlin, Community Director för Zedir.se tel. 070-316 41 56 Zedir.se startades för drygt ett år sedan på initiativ av arbetsgivarorganisationen ALMEGA. Syftet är att skapa en mötesplats och kunskapskälla för ledare och medarbetare i små och medelstora kunskapsföretag inom IT- och telekombranscherna. Femton partners bidrar till innehållet på sajten: ALMEGA, IT-Företagen, Dagens IT, Exportrådet, FörebildsFöretaget, it.branschen, Jobline, KompetensGuiden.net, KPMG, MMXI Nordic (f.d. Sifo Interactive Media), Svensk Börsinformation, Sveriges Tekniska Attachéer, TELDOK, Advokatfirman Vinge samt tidningen Vision. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT00290/bit0002.pdf