Vilket bolag vinner Almi Pitch 2017och 100 000 kronor?

Tio heta startups gör upp om segern i årets Almi Pitch på Åre Business Forum. Först drillas bolagen av en namnkunnig investerarpanel. Därefter pitchar de publikt på stora scenen på Copperhill. Vinnaren röstas slutligen fram live av publiken och belönas med 100 000 kronor i pris till framtida utveckling av sitt bolag.

Almi Pitch Event arrangeras av Almi under Åre Business Forum den 29-31 mars 2017. Bolagen har nominerat sig från hela landet för att bli en av de utvalda deltagarna i tävlingen.

- Bolagen har valts ut baserat på om de har en innovativ och en unik produkt eller tjänst med internationell potential och löser ett stort kundbehov. Bolagen behöver också ha en skalbar affärsmodell och befinna sig i tidig fas där de står inför en marknadsintroduktion eller nyligen introducerat sina tjänster på marknaden, säger Lena Fridlund Forsgren, Investment Manager på Partnerinvest Norr, som ingår i investerarpanelen.

Här är de 10 utvalda bolagen i Almi Pitch 2017:

Flexaccess AB

DNA Academy AB

Kontrollbolaget AB

Educate Smart AB

Applied Group Nordic AB

HiloProbe AB

GH2 – Green Hydrogen AB

Instrube Health AB

Combolt AB

Sandlund/Hossain AB

Erfaren och kapitalstark investerarpanel
De pitchande bolagen får värdefull feedback från en erfaren och kapitalstark investerarpanel. Årets panel består av:

Anette Nordvall, investerare och partner Stockholm Affärsänglar
Finn Persson, manging director och founder Spintop Ventures,
Carl Silbersky, VD Mionix och affärsängel
Emanuel Dohi, digital serieentreprenör och affärsängel
David Sonnek, chef SEB Venture Capital
Hans Victor, ägare och investerare Victor & Victor
Lena Fridlund Forsgren, Investment Manager, Partnerinvest Norr

Lena Fridlund Forsgren, Investment Manager, Partnerinvest Norr + 46 70-588 67 49,
lena.forsgren@almi.se
Eva Högdahl, VD, Almi Företagspartner Mitt, tel +46 70-576 77 22, eva.hogdahl@almi.se

Almi erbjuder lån och rådgivning till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential och en skalbar affärsidé. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 50 kontor över hela landet.