VD-byten i AlphaHelix dotterbolag

Claes Gustafsson är utsedd till ny vd för dotterbolaget AlphaHelix Technologies. Samtidigt blir Mikael Havsjö ny vd för Techtum Lab där han ersätter Håkan Evefors som  lämnar bolaget.

” Jag är väldigt nöjd med denna lösning. Vad det gäller Claes så har han efter många år som servicechef på Techtum Lab precis de erfarenheter som behövs för att tillföra värde i lanseringen av Rob™  och arbetet med Bugscreener. Och att Mikael Havsjö kommer tillbaka som vd för Techtum är också mycket positivt. Hans goda kontakter inom branschen samt driv inom försäljning är viktigt för Techtums fortsatta utveckling. Parallellt med dessa vd-byten kommer även att antal nyrekryteringar att ske”, kommenterar Peter Herte VD för AlphaHelix Molecular Diagnostics.

Peter Herte

peter.herte@alphahelix.com

Denna information är sådan information som AlphaHelix Molecular Diagnostics AB(publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 oktober 2017.