Fotoquick gör Sverige digitalt - och skänker kameror till välgörenhet

Fotoquick gör Sverige digitalt - och skänker kameror till välgörenhet Fotoquick tar emot alla fungerande analoga kameror och ger 500 kronor till den som lämnar kameran. Samtliga kameror skänks till Myrorna som är en del av Frälsningsarmén. Den som lämnar en kamera får även, genom att teckna ett fotoabonnemang, möjlighet att köpa en digitalkamera för en krona. Med start fredagen den 12:e november fram till lördagen den 20:e november har alla möjlighet att lämna in en fungerande analog kamera och få 500 kronor kontant om man binder sig för ett fotoabonnemang på 24 månader. Den som tecknar ett abonnemang kan också köpa en digitalkamera för en krona. - Vi ser detta som en möjlighet att sprida digitalkameran i Sverige. Samtidigt gör vi en god gärning genom att skänka de analoga kamerorna till Frälsningsarméns butiker Myrorna, säger Christian Haeger, VD för Fotoquick. Våra fotoabonnemang för digitalkameror har varit en succé. Hela 92 procent av våra kunder kan tänka sig att rekommendera abonnemanget till andra vilket är ett mycket gott betyg, fortsätter Christian Haeger. - Vi är självklart tacksamma för Fotoquicks initiativ att slå ett slag för välgörenheten. På detta sätt får Frälsningsarmén mer resurser att hjälpa de som har det svårt i samhället idag, säger Lars Beijer, marknadschef på Myrorna, Frälsningsarméns secondhandkedja. Fotoquick var först i världen med att lansera ett fotoabonnemang för användare av digitalkamera. Idén bygger på samma framgångsrika modell som för mobiltelefoner. Flera europeiska företag som till exempel franska Photo Service har kopierat idén. Abonnemanget innebär att man som kund enkelt i butiken kan välja vilka foton man vill framkalla till en fast månadskostnad. Ett enkelt, snabbt och billigt sätt att få papperskopior av högsta kvalitet från sina digitala bilder. Det abonnemang som de som lämnar sin analoga kamera binder sig att teckna är ett FQ40 pro abonnemang. Lördagen den 13:e november erbjuder Fotoquick alla barn gratis ballonger. Dessutom får alla familjer med ballong ett gratis kort på familjen. Alla som vill får en demonstration av fotomaterna där man enkelt laddar ner sina bilder för framkallning. Fotoquick har butiker i följande städer: Borås, Enköping, Färjestaden, Gävle, Göteborg, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Karlskrona, Karlstad, Kristianstad, Kungsbacka, Linköping, Luleå, Löddeköpinge, Malmö, Norrköping, Nyköping, Skellefteå, Stockholm, Sundsvall, Trollhättan, Uddevalla, Uppsala, Västerås, Örebro och Östersund. För mer information: Christian Haeger, VD Fotoquick Telefon: 08-514 961 39 Mobil: 0702-62 23 45 E-post: christian.haeger@fotoquick.com Lars Beijer, Marknadschef Myrorna, Frälsningsarmén Telefon: 08-563 169 72 E-post: lars.beijer@myrorna.se www.myrorna.se Fotoquick är Sveriges största renodlade fotobutikskedja med över 50 butiker i hela landet. Verksamheten består av försäljning av kameror och tillbehör samt av digital- och konventionell fotoframkallning direkt i butik och via internet i egna framkallningsmaskiner. www.fotoquick.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/10/20041110BIT20280/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/10/20041110BIT20280/bild.html Bilder