Morphic inleder samarbete med global maskinleverantör

Morphic inleder samarbete med global maskinleverantör Morphic har tecknat ett samarbetsavtal med den amerikanska maskinleverantören PCC Fastener Engineers & Lewis Machine (PCC FELM) för att introducera Morphics produkter och lösningar på den internationella marknaden för trådbaserad komponenttillverkning. "Avtalet med Morphic öppnar upp marknader som vi hittills inte kunnat nå", säger Craig Legault, Senior Vice President för PCC FELM. "Vi är ledande inom riktning och dragning av tråd idag, och med tillgång till Morphics teknik kan vi öka vår närvaro på marknaden". PCC FELM, med huvudkontor i Rockford, USA, har en världsomfattande försäljnings- och serviceorganisation som kommer att marknadsföra Morphics produkter både i form av kombinerade rikt- och kapmaskiner och i form av delsystem för uppgradering av befintliga maskiner. PCC FELM har mer än 10 000 maskiner ute på marknaden och lång erfarenhet inom högkvalitativ produktionsutrustning för trådindustrin. Bolaget ingår i Precision Castparts Corporation (PCC), en koncern listad på New York- börsen med en omsättning på ca 2500 MUSD. "PCC FELM är världsledande inom produktionsutrustning för trådindustrin och samarbetet är en fantastisk möjlighet för Morphic att nå en global marknad", säger Peter Heidlund, VD för Morphic Technologies AB. Det första gemensamma systemet för rikt och kapning levererades av Morphic till kund i november 2002 och båda bolagen har i dagsläget ett flertal intressenter för liknande system. Morphic och PCC FELM ställer ut i närliggande montrar på den ledande internationella mässan för trådindustrin, Interwire 2003 i Atlanta, 12-15 maj 2003. Morphic demonstrerar två system för precisionskapning och PCC FELM den nya gemensamma rikt- och kapmaskinen. För ytterligare information kontakta Peter Heidlund, VD Morphic Technologies AB, tel: 031-7045865, e-mail: peter.heidlund@morphic.se, web: www.morphic.se Craig Legault, Senior Vice President of PCC FELM, tel: +1 815-962 9473, e-mail: clegault@pccfelm.com, web: www.pccfelm.com Morphic Technologies är ett svenskt industriföretag som utvecklar och etablerar en ny, rationell och miljövänlig produktionsteknik för precisionstillverkning av komponenter. Morphic Technologies har verksamhet i Göteborg och Karlskoga. Bolagets B-aktie är noterad på Göteborgs OTC-lista och handlas på sedvanligt vis via banker eller fondkommissionärer. Kursutvecklingen kan följas i dagstidningar som Dagens Industri, DN eller GöteborgsPosten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00350/wkr0002.pdf

Amasten är ett fastighetsbolag som förvaltar, utvecklar och bygger. Fastighetsbeståndet utgörs av 90 % bostäder, resterande ytor utgörs av kontors-, butiks-, industri- och samhällslokaler. För ytterligare information besök vår hemsida www.amasten.se. Aktierna i Amasten är listade på Nasdaq First North Premier och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon 08-528 00 399, info@fnca.se Amasten förvaltar och utvecklar trygga bostäder för långsiktigt ägande där Sverige växer.