Morphic tar order värd 4 Mkr

Morphic tar order värd 4 Mkr Det multinationella företaget Eaton Corporation har lagt en order på Morphic Technologies egenutvecklade system för tillverkning av motorkompontenter. Ordervärdet uppgår till ca 4 Mkr och leverans kommer att ske under december 2003. - Det är mycket glädjande att vi lyckats etablera Morphic hos ett av de mest välrenommerade tillverkningsföretagen inom fordonsindustrin. Ordern är dessutom betydelsefull som referens gentemot våra andra kunder, säger Morphics VD, Peter Heidlund. Morphic Technologies för ett tiotal affärsdiskussioner vilka förväntas generera en betydande tillväxt under verksamhetsåret 2003/2004. Eaton Corporation www.eaton.com är ett globalt industriföretag med ledande verksamhet inom tillverkning och försäljning av drivsystem samt system för luft- och bränslestyrning av fordonsmotorer. Eaton har en omsättning på ca 60 miljarder, 51 000 anställda och bedriver försäljning i mer än 50 länder. Göteborg 2003-05-15 Frågor med anledning av detta pressmeddelande besvaras av: Peter Heidlund, VD i Morphic Technologies, 031-7045865, info@morphic.se Detta är Morphic Technologies AB (www.morphic.se) Morphic Technologies är ett svenskt verkstadsföretag som utvecklar och etablerar en ny, rationell och miljövänlig produktionsteknik för precisionstillverkning av komponenter. Morphic Technologies har verksamhet i Göteborg och Karlskoga. Bolagets B-aktie är noterad på Göteborgs OTC-lista och handlas på sedvanligt vis via banker eller fondkommissionärer. Kursutvecklingen kan följas i dagstidningar som Dagens Industri, DN eller GöteborgsPosten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/15/20030515BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/15/20030515BIT00250/wkr0002.pdf

Amasten är ett fastighetsbolag som förvaltar, utvecklar och bygger. Fastighetsbeståndet utgörs av 90 % bostäder, resterande ytor utgörs av kontors-, butiks-, industri- och samhällslokaler. För ytterligare information besök vår hemsida www.amasten.se. Aktierna i Amasten är listade på Nasdaq First North Premier och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon 08-528 00 399, info@fnca.se Amasten förvaltar och utvecklar trygga bostäder för långsiktigt ägande där Sverige växer.