National Machinery beställer Morphics egenutvecklade slagsystem

National Machinery beställer Morphics egenutvecklade slagsystem Det internationella maskinföretaget National Machinery LLC har lagt en order på Morphic Technologies egenutvecklade slagsystem. Ordern innefattar två kompletta slagsystem i storlek 3 utrustade med kapsystem samt tillhörande unik styrelektronik. Ordervärdet uppgår till ca 2.3 Mkr och leverans kommer att ske under januari 2004. - Vi är mycket nöjda med denna snabba reaktion på vårt nyligen ingångna underleverantörsavtal och samarbete med National Machinery. Ordern innefattar två slagsystem som är identiska med den kaputrustning som ingår i leveransen till Eaton Coorporation. Vi tar därmed steget in i serieproduktion för första gången, säger Morphics VD, Peter Heidlund. Morphic Technologies för ett tiotal affärsdiskussioner vilka förväntas generera en betydande tillväxt under verksamhetsåret 2003/2004. National Machinery LLC (www.nationalmachinery.com) är en ledande maskinleverantör inom metallisk komponenttillverkning. Bolaget är privatägt och har med över 125 år i branschen etablerat sig som en ledande leverantör till en mängd stora industriföretag. National Machinery har en världstäckande försäljnings- och supportorganisation med resursstarka servicecenter i USA, Tyskland och Japan. Göteborg 2003-10-31 Frågor med anledning av detta pressmeddelande besvaras av: Peter Heidlund, VD i Morphic Technologies, 031-7045865, peter.heidlund@morphic.se Detta är Morphic Technologies AB (www.morphic.se) Morphic Technologies är ett svenskt verkstadsföretag som utvecklar och etablerar en ny, rationell och miljövänlig produktionsteknik för precisionstillverkning av komponenter. Morphic Technologies har verksamhet i Göteborg och Karlskoga. Bolagets B-aktie är noterad på Göteborgs OTC-lista och handlas på sedvanligt vis via banker eller fondkommissionärer. Kursutvecklingen kan följas i dagstidningar som Dagens Industri, DN eller GöteborgsPosten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/31/20031031BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/31/20031031BIT00250/wkr0002.pdf

Amasten är ett fastighetsbolag som förvaltar, utvecklar och bygger. Fastighetsbeståndet utgörs av 90 % bostäder, resterande ytor utgörs av kontors-, butiks-, industri- och samhällslokaler. För ytterligare information besök vår hemsida www.amasten.se. Aktierna i Amasten är listade på Nasdaq First North Premier och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon 08-528 00 399, info@fnca.se Amasten förvaltar och utvecklar trygga bostäder för långsiktigt ägande där Sverige växer.