Volvo Powertrain beställer prototypserie av Morphic

Volvo Powertrain beställer prototypserie av Morphic I en gemensam förstudie har Volvo Powertrain AB beställt en prototypserie med tillhörande prototypverktyg för att undersöka förutsättningarna för att utnyttja höghastighetsformning av motorkomponenter. - Vi ser beställningen och leverans av olika motorkomponenter generellt som en viktig aktivitet i införandet av Morphics teknologi inom fordonsindustrin parallellt med vår försäljning av de första produktionssystemen inom detta marknadssegment, säger Peter Heidlund, VD på Morphic Technologies AB. Volvo Powertrain AB är en affärsenhet inom AB Volvo med ansvar för utveckling och tillverkning av motorer, växellådor, axlar och kompletta drivsystem för tunga kommersiella fordon och applikationer för varumärkena Volvo, Renault och Mack. Bolaget är ett av de största i världen i sin bransch. Volvo Powertrain har cirka 8.000 anställda och driver verksamhet i Sverige, Frankrike, USA och Brasilien. I beställningen från Volvo Powertrain är det slutliga försäljningsvärdet direkt kopplat till antal komponenter som visar sig nödvändigt för undersökningen. Frågor med anledning av ovanstående besvaras av: Peter Heidlund, VD i Morphic Technologies, 031-7045865, peter.heidlund@morphic.se Detta är Morphic Technologies AB (www.morphic.se) Morphic Technologies är ett svenskt industriföretag som utvecklar och etablerar en ny, rationell och miljövänlig produktionsteknik för precisionstillverkning av komponenter. Morphic Technologies har verksamhet i Göteborg och Karlskoga. Bolagets B-aktie är noterad på Göteborgs OTC-lista och handlas på sedvanligt vis via banker eller fondkommissionärer. Kursutvecklingen kan följas i dagstidningar som Dagens Industri, DN eller GöteborgsPosten. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT01080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/01/20030401BIT01080/wkr0002.pdf

Amasten är ett fastighetsbolag som förvaltar, utvecklar och bygger. Fastighetsbeståndet utgörs av 90 % bostäder, resterande ytor utgörs av kontors-, butiks-, industri- och samhällslokaler. För ytterligare information besök vår hemsida www.amasten.se. Aktierna i Amasten är listade på Nasdaq First North Premier och bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon 08-528 00 399, info@fnca.se Amasten förvaltar och utvecklar trygga bostäder för långsiktigt ägande där Sverige växer.