Ny skådespelare klar för säsong 2 av The Marvelous Mrs. Maisel

I den andra säsongen av Amazons Prime Original-serie The Marvelous Mrs. Maisel ser vi för första gången Zachary Levi i rollen som en eklektisk doktor som tar sig in i Weissman och Maisels värld.

Golden Globe-belönade The Marvelous Mrs. Maisel är skapad av Amy Sherman-Palladino (Gilmore Girls) och Daniel Palladino (Family Guy) som tillsammans har skrivit och regisserat serien. Rachel Brosnahan (House of Cards) spelar huvudrollen som Miriam ”Midge” Maisel. Serien utspelar sig i New York under 50-talet och handlar om Midge som är gift med den perfekta mannen, har två barn och lever i en elegant våning på Manhattan. Hennes perfekta tillvaro tar dock en oväntad vändning när hon upptäcker en tidigare okänd talang hos sig själv. Plötsligt förändras hennes liv för alltid.

Utöver Rachel Brosnahan ser vi Tony Shalhoub (Monk) som Midge far Abe Weissman, Alex Borstein (Family Guy) som Susie Myerson och Michael Zegen (Boardwalk Empire) som Midge man Joel Maisel.

The Marvelous Mrs. Maisel har belönats med två Golden Globe (Bästa komediserien och Bästa Kvinnliga Skådespelare i en komediserie). Dessutom vann den två Critics´ Choice Awards, fick ta emot 2018 Peabody Award och en PGA Award.

Nyligen presenterades det att även en tredje säsong av The Marvelous Mrs. Maisel väntar.