AMF Fastigheter säljer Jakob Mindre 5

AMF Fastigheter säljer tomträtten Jakob Mindre 5, i Stockholms city till Axfast. Fastigheten köptes 2014 för att utreda möjligheten att skapa bostäder i fastigheten i samarbete med ALM Equity.

-Vi är mycket nöjda med att Axfast förvärvar Jakob Mindre 5. Axfast är redan fastighetsägare i området samt en långsiktig fastighetsägare som är erkänt duktig på att förädla och förvalta den här typen av kontorsfastigheter, säger Fredrik Ronvall, transaktions- och analyschef på AMF Fastigheter.

Axfast tillträder fastigheten den 15 juni 2018.

Jakob Mindre 5 har adress Jakobs Torg 3 med närhet till Kungsträdgården och har sedan 1920-talet använts som kontor. Den har en uthyrningsbar area om cirka 2000 kvm.

För mer information, kontakta:

Boo Ehlin, Tf Presschef, boo.ehlin@amffastigheter.se, +46 70 552 92 92

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 38 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 62 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se