Park Café slår upp dörrarna i Stockholmsverken

The Park är en öppen, kreativ och personlig plats för arbete, erfarenhetsutbyte och umgänge som slog upp portarna i Stockholmsverken 11 mars. Nu slår Park Café upp dörrarna. En samlingsplats för de som bor, arbetar och rör sig området med ett brett utbud av vällagad mat och fika.

I korsningen Rosenlundsgatan och Magnus Ladulåsgatan öppnar Park Café, som är en del av The Park. Det är ett matigt café med en udd åt hälsosam mat. På menyn finns frukost, luncher såsom sallader, soppor, wraps och mackor såväl som klassisk fika.

• Vi vill skapa en naturlig mötesplats där våra medlemmar tillsammans med de som bor, arbetar och rör sig kvarteret kan träffas för att arbeta, snacka och såklart äta och dricka gott. Park Café är ett riktigt bra och matigt café med ett brett utbud av mat, dryck och bakverk, där allt är gjort från grunden säger Oskar Brobacke, Site Manager.

Park Café kommer även att erbjuda gästerna ett brett spektrum av innovation och möten. Under året kommer inspirationsföreläsningar och aktiviteter att arrangeras för besökare och The Parks medlemmar.

• Mat och dryck står alltid i centrum. Vi vill dock kunna erbjuda våra medlemmar och besökare det lilla extra. Genom att skapa förutsättningar för oväntade möten och inspiration med föreläsningar och andra roliga aktiviteter hoppas vi kunna ge de som arbetar, besöker och bor här nya idéer och upplevelser, säger David Knutsson, lanseringsansvarig The Park.

Stockholmsverken fylls med mer liv och rörelse där utbudet av mat och dryck kommer fortsätta växa.

• The Park är en av de mest spännande organisationerna inom co-working. De har en speciell välkomnande känsla och en inkluderande kultur som gör att medlemmar och besökare snabbt känner sig hemma. Park Café blir ett klockrent och inte minst ett välsmakande tillskott till Stockholmsverken som jag tror att många kommer att uppskatta, säger Tove Törneman, projektchef för Stockholmsverken, AMF Fastigheter.

Park Café öppnar 25 mars och har öppet 07:30-17 på vardagar och 9-16 på helger.

Marcus Hallberg, presskontakt, 08 – 696 31 13
marcus.hallberg@amffastigheter.se

Om The Park
The Park är ett personligt och kreativt co-working space som ligger på tre adresser i Stockholm. Magnus Ladulåsgatan 3 i Stockholmsverken, Sveavägen 98 mitt emot Handelshögskolan, Hälsingegatan 49 i Vasastan. I dagsläget består The Park av 8000 kreativa kvadrat som inkluderar co-working, lounger, eventytor, mötes-/konferensrum och stora workshoprum.

I dagsläget har vi 500+ drivna entreprenörer fördelade på ca 200 bolag i vårt starka nätverk, aktiva inom alla tänkbara branscher och vi välkomnar alla som har en härlig attityd till livet. Vi erbjuder flera olika medlemskap allt utifrån vilken fas och vilket behov ditt bolag har just nu, öppna och sociala ytor, fasta platser, flexibla lösningar men självklart även privata rum och i alla våra medlemskap så ingår såklart allt! Vi är övertygade om att öppna landskap och co-working skapar en härlig dynamik, ovärderliga möten, nya affärsmöjligheter och vänner för livet.

Om Stockholmsverken
Stockholmsverken är ett av Södermalms klassiska industrikvarter i korsningen Rosenlundsgatan och Magnus Ladulåsgatan. Nu pågår ett arbete där AMF Fastigheter utvecklar platsen med fokus på arbete, möten och umgänge. Gatuplanen öppnas för cirka sex restauranger och caféer och kvarterens innergårdar kommer också att utvecklas och öppnas för allmänheten.

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 36 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 68 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se