SEB öppnar nytt i Mood-kvarteret

SEB förstärker sin närvaro i Stockholms city och tar plats i Mood-kvarteret. Kvarteret utvecklas av AMF Fastigheter där SEB nu etablerar sig i nya lokaler på 1 200 kvadratmeter helt dedikerat till sina kunder. Lokalerna på Mäster Samuelsgatan 28-32 möjliggör för citynära och värdeskapande rådgivning och seminarier mitt i det pulserande Mood-kvarteret.

På kort tid har många välkända varumärken valt att göra Mood-kvarteret till sin hemmaplan. Näst på tur står SEB som valt att etablera sig med nytt kontor med ingång från Mäster Samuelsgatan 28-32. På över 1000 kvadratmeter yta öppnar nu SEB ett rådgivningskontor. Allt i ett citynära kluster av tillväxtstarka företag och organisationer.

– När lokalerna först fångade vårt intresse var känslan och möjligheterna i kvarteret avgörande. Genom att etablera oss här ser vi en potential för att skapa nya affärsrelationer och finnas nära våra kunder i city, säger Pär Björn, regionchef på SEB.

När kontoret öppnar i juli kommer kunder och besökare att mötas av en executive lounge, som växlar mellan rådgivning och seminarier där samarbetspartners också kommer kunna jobba direkt mot att etablera nya affärsrelationer.

– Samarbetet med SEB har varit otroligt givande. Vi har haft en lång dialog där vi vridit och vänt på möjligheterna med hur de bäst möter kvarterets potential på den här ytan. För Mood-kvarteret som helhet blir det ett tillskott som bidrar till den storstadsbrokighet som ger kvarteret kontraster och liv, säger Magnus Carlsson, försäljningsansvarig, på AMF Fastigheter.

Cecilia Österholm, AMF Fastigheter
E-post: cecilia.osterholm@amffastigheter.se
Tel: 072-579 75 41

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 39 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om drygt 55 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se