Kommentar med anledning av att Javiera Ragnartz lämnar AMF

AMFs kapitalförvaltningschef Javiera Ragnartz kommer att lämna bolaget för att tillträda en tjänst som vd för SEB Investment Management.

- Jag vill tacka Javiera för hennes fina insatser på AMF, och önska henne lycka till i sin nya roll. Hon har genomfört viktiga förflyttningar inom vår kapitalförvaltning och varit en uppskattad chef och medarbetare, säger Johan Sidenmark, vd AMF.

Javiera Ragnartz anställdes som kapitalförvaltningschef våren 2017. Hon kvarstår tills vidare inom AMF för att säkerställa en ordnad överlämning.

- Att lämna AMF var inget lätt beslut att fatta. Jag har haft en mycket givande tid inom AMF, som är ett bolag med ett viktigt samhällsuppdrag, en sund strategi och med mycket kompetenta och engagerade medarbetare, säger Javiera Ragnartz.

Processen för att rekrytera en ny kapitalförvaltningschef inleds omgående.

För frågor kontakta:
Jens Söderblom, presschef AMF, 073-086 98 41, jens.soderblom@amf.se