Möjlighet att investera i Appspotr - erbjuder appmarknaden en skalbar produkt för entreprenörer

Appspotr AB är ett svenskt mjukvaruföretag som erbjuder en molnbaserad plattform för att bygga och drifta Native appar för iOS och Android. Appspotrs kärnerbjudande är att erbjuda en plattform med verktyg för att bygga, designa och publicera appar för kunder utan kunskap kring kodning. Appspotr har under det senaste året förvärvat appförsäljningsföretaget Appsales samt förberett och utvecklat dess plattform för lansering i Asien.

”För oss är Appsales ett perfekt förvärv. Vi kan göra dem bättre med vår tekniska kompetens och styrkan i vår plattform, samtidigt som de kan göra oss bättre med sin starka säljkompetens.”, säger VD Patric Bottne.

Appspotr förvärvade den 31 augusti 2018 Appsales, där 5 MSEK av emissionslikviden ska användas som finansiering av förvärvet. Appsales är ett appförsäljningsföretag med hundratals stora företag i Norden. Genom sammanslagningen av Appspotrs kompetens inom teknik, dess skalbara apputvecklingsplattform, och Appsales färdiga appkoncept kommer stora synergier att möjliggöras främst i form av produkterbjudande och lock-in effekter.

Appspotr har sedan slutet på 2017 tagit stora kliv när det gäller att utveckla sin plattform och förbereda den för lansering och försäljning. Bolaget har tecknat tre avtal denna period med tre kinesiska SaaS-bolag, där Appspotrs plattform asvses att användas i deras bygge av appar för sina kunder. Med ytterligare finansiering fortsätter satsningen mot etablering på den asiatiska marknaden.

Bolaget genomför nu en emission för att finansiera sitt förvärv av appförsäljningsföretaget Appsales AB som möjliggör stora synergier.

Appspotr ger i en intervju med Analyst Group tre anledningar att investera:

1. Appspotr har en teknisk plattform med en unikt öppen arkitektur som ligger i framkant gentemot alternativen på marknaden och som i stort sett är färdigutvecklad med de stora kostnaderna tagna.
  2. Genom förvärvet av Appsales tillförs stark försäljningskompetens vilket gör att Appspotr börjar få intäkter. Med en plattform, ett eget säljbolag, löpande intäkter, en position på det slutna kinesiska internet så har vi goda förutsättningar att producera kassaflöde.
  3. Med vår strategi att erbjuda en öppen plattform som passar marknaden just nu kommer konkurrenterna att få en utmaning att hänga på samtidigt som vi har möjligheten att skala upp.

Emissionserbjudandet i korthet:

Teckningsperiod: 14 -28 september 2018.
Teckningskurs: 1,75 SEK per aktie.
Teckningsåtaganden: Företrädesemissionen är säkerställd till ca 98 %.

Läs teaser här
Teckna online  här
Läs mer om emissionen här