ANDERS HEDIN INVEST-KONCERNEN, GENOM I.A. HEDIN BIL AB, FÖRVÄRVAR MERCEDES-BENZ REGION GENT I BELGIEN

Anders Hedin Invest-koncernen, genom I.A. Hedin Bil AB, förvärvar per den 27 oktober 2017 Mercedes-Benz Gent.

Mercedes-Benz driver sex etablerade anläggningar i Östflandern, genom tre separata juridiska enheter, med 180 anställda och kommer under 2017 sälja ca 4 000 nya och begagnade personbilar, transportbilar samt lastbilar.

Kommentar från Koncernchef Anders Hedin:

”Jag är otroligt glad över att få möjligheten att etablera vår första internationella Mercedes-Benz-verksamhet, och tillsammans med Mercedes-Benz växa i Belgien”.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

Anders Hedin
VD Anders Hedin Invest AB
anders.hedin@hedinbil.se

FAKTA ANDERS HEDIN INVEST-KONCERNEN
I Anders Hedin Invest-koncernen ingår Hedin Bil-koncernen tillsammans med Klintberg & Way-koncernen, Mabi Rent, Car to Go Sweden, Hedin IT och I.A. Hedin Fastighet-koncernen. Anders Hedin Invest är även delägare i Lasingoo Sverige AB, Consensus Asset Management AB samt majoritetsägare i Tuve Bygg AB. Anders Hedin Invest-koncernens omsättning beräknas under rullande 12 månader uppgå till ca 24,5 miljarder SEK efter nyligen genomförda förvärv och antalet anställda är 2 900.

Taggar:

Om oss

Anders Hedin Invest AB is a privately-owned investment company investing in businesses mainly related to the vehicle industry. The objective of the business is to manage and develop its present subsidiaries and to invest in future business and opportunities that will support and leverage on current investments. The company's subsidiaries operate primarily within four areas; vehicles, car hire, properties and business related to spare parts and wheels. Some examples of subsidiaries Anders Hedin Invests owns: I.A. Hedin Bil AB (91%), Hedin Automotive Norway, Bavaria Sweden, Mabi Rent AB, Klintberg & Way AB and Car to Go Sweden AB. In addition to the vehicle operations, Anders Hedin Invest AB is a joint owner and owner of other subsidiaries and associated companies; Tuve Bygg AB, Consensus Asset Management AB and Ripam Invest AB. Anders Hedin Invest has its headquaters in Mölndal, Sweden.