Grimstad Dyreklinikk ansluter sig till AniCura

AniCura, ledande inom högkvalitativ djursjukvård för sällskapsdjur, förvärvar Grimstad Dyreklinikk på Sørlandet i Norge. Samgåendet ger Grimstad Dyreklinikk tillgång till bred nationell och internationell veterinärmedicinsk kompetens samt möjligheter att stärka fokus på trygghet och service för både patienter och kunder.

Grimstad Dyreklinikk, grundat 1992, tar årligen emot cirka 8 000 patienter från Aust- og Vest-Agder fylke. Verksamheten erbjuder specialkompetens inom bland annat kirurgi, ortopedi och odontologi. Gedigen kompetens erbjuds även inom oftalmologi, inklusive ögonlysning. Djurkliniken har egen rehabiliteringsavdelning med en fast anställd hundfysioterapeut samt ett eget laboratorium för snabbare diagnos och behandling. Till Grimstad Dyreklinikk hör även Lillesand Dyrlegekontor.

Genom samgåendet med AniCura tror chefveterinär och grundare Magne Aartun på en fortsatt positiv utveckling för Grimstad Dyreklinikk och har stora förväntningar på flera områden.

”Vi tror på bedre faglig bredde og faglig oppdatering innen en stor og seriøs organisasjon som AniCura. Vi ser frem til å knytte til oss ”team” som vi kan konsultere eller henvise pasienter til og vite at de blir tatt hånd om på en faglig god og menneskelig trygg måte. Vi håper også på god støtte med å drifte/administrere og at vi sammen kan drive en slagkraftig dyreklinikk”, säger Magne Aartun, grundare Grimstad Dyreklinikk.

”Vi glädjs åt att ha fått en ny familjemedlem och hälsar Grimstad Dyreklinikk varmt välkomna till AniCura. Tillsammans fortsätter vi vår strävan mot en ännu bättre djursjukvård”, säger Peter Dahlberg, VD och koncernchef AniCura.

Peter Dahlberg, VD och koncernchef AniCura, +46 730 505 050

AniCura är ledande inom högkvalitativ djursjukvård för hund, katt och övriga sällskapsdjur. Företaget föddes ur idén att med gemensamma resurser skapa en bättre djursjukvård. 2011 etablerades AniCura som den första sammanslagningen av djursjukhus i Norden och är idag det enda Nordiska djursjukvårdsföretaget med exklusivt fokus på sällskapsdjur.

AniCura erbjuder ett komplett utbud av medicinska och kirurgiska tjänster. Detta innefattar alltifrån förebyggande vård och bassjukvård, till avancerad diagnostik, intensivvård och kirurgiska ingrepp. Företaget erbjuder även rehabilitering, sjukgymnastik och kostrådgivning samt utvalda djurfoder och vårdprodukter.

Företaget består av flera av Nordens mest välrenommerade djursjukhus och djurkliniker, erbjuder djursjukvård på 60 orter och har över 1 000 anställda. AniCura tar årligen emot en halv miljon patienter och är en ledande utbildnings- och remissinstans.

AniCura ägs av ett större antal medarbetare, Stiftelsen Djursjukhus i Stor-Stockholm, det svenska investmentbolaget Fidelio samt Nordic Capital.

Mer information på www.anicuragroup.com

Taggar:

Citat

Vi tror på bedre faglig bredde og faglig oppdatering innen en stor og seriøs organisasjon som AniCura. Vi ser frem til å knytte til oss ”team” som vi kan konsultere eller henvise pasienter til og vite at de blir tatt hånd om på en faglig god og menneskelig trygg måte. Vi håper også på god støtte med å drifte/administrere og at vi sammen kan drive en slagkraftig dyreklinikk.
Magne Aartun, grundare Grimstad Dyreklinikk
Vi glädjs åt att ha fått en ny familjemedlem och hälsar Grimstad Dyreklinikk varmt välkomna till AniCura. Tillsammans fortsätter vi vår strävan mot en ännu bättre djursjukvård.
Peter Dahlberg, VD och koncernchef AniCura