Apollo vägleder till romantik

Apollo vägleder till romantik

Inför Alla hjärtans dag på söndag ger Apollos egen personal sina fyra bästa resmålstips för en lyckad romantisk semester. Ät på någon av Pargas pittoreska restauranger, flanera hand i hand i Rethymnons gränder, upplev Saigons folkliv eller bo paradisiskt på Tobago.

- Efter en kall och snöig vinter kan det vara skönt att åka bort till sol, stränder och härliga upplevelser tillsammans med den man trivs bäst med. Inför Alla hjärtans dag vill vi därför krydda på resan med extra romantik och dela med oss av våra bästa resemålstips för förälskade resenärer, säger Pernilla Enkler, informatör på Apollo.

Parga, Grekland Som bäddat för romantik klättrar Parga stad uppför en sluttning omgiven av oliv- och pinjeträd. De smala slingrande gränderna erbjuder härliga promenader och pittoreska restauranger bjuder in till sagolika smakupplevelser. Utsikten över viken, där stranden breder ut sig mot det azurblå havet, är magnifik och inbjuder verkligen till romantik.

Saigon i kombination med Phan Thiet, Vietnam Ta en tur på Mekongdeltat eller på Saigonfloden och njut av det vietnamesiska kökets delikatesser efter en promenad i myllret bland gatuförsäljare och småbutiker. Lugnet infinner sig lätt i Phan Thiet, där man bor granne med det brusande havet och den grönskande naturen med bäckar och vattenfall. Här kan du njuta av färsk fisk och härliga stranddagar.

Rethymnon, Grekland Upplev Kretas mest romantiska stad med mysiga gränder och god mat. Bo på ett mysigt litet hotell i de gamla delarna av Rethymnon och flanera hand i hand i stadens många gränder . Välj och vraka bland den uppsjö av tavernor och caféer där ni kan sitta länge och njuta av tillvaron.

Tobago En paradisö med ett härlig tillbakalutat tempo, som är som gjort för romantik. Ge er ut på djungeläventyr, djuphavsfiske eller en mysig promenad längs de vackra vita stränderna där vattnet håller sig runt behagliga 28 grader. Avsluta dagarna med att njuta av solnedgången och det fantastiska köket på en av Tobagos många romantiska restauranger.

För mer information: Pernilla Enkler, Informatör på Apollo, tel: 070-721 95 21, mail: pernilla.enkler@apollo.se Eller gå in på apollo.se

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet med mer än 1600 hotell på 48 destinationer i 28 länder. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge och Danmark även flygbolaget Novair, Golf Plaisir i Sverige, Falk Lauritsen i Danmark och Reisetorget.no i Norge. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.