Pressinbjudan - påminnelse: Apotea inviger nytt jättelager i Morgongåva

På måndag, 5 mars, öppnar Apotea, Sveriges enda renodlade nätapotek, ett nytt logistikcenter i Morgongåva Företagspark. Vid invigningen deltar vd Pär Svärdson, Anders Wall, ägare till Morgongåva Företagspark, Göran Enander, landshövding Uppsala län samt Marie Wilén, kommunalråd Heby kommun, tillsammans med 200 inbjudna gäster.

Apoteas nya logistikcenter omfattar 38 000 kvadratmeter, vilket motsvarar cirka fem fotbollsplaner. Byggnaden är klimatsmart och utrustad med Sveriges största solcellsanläggning på ett tak. Målet är att bli självförsörjande på energi. Med 500 planerade arbetstillfällen blir Apotea också Heby kommuns största arbetsgivare.

Invigningen sker på måndag kl. 11-13.30 hos Apotea, Tjusarvägen 40, i Morgongåva.

I samband med invigning serveras lunch och det ges möjlighet att träffa talarna.

Så tar man sig till Morgongåva:

Med bil från Stockholm:

Ta E18 mot Salavägen/väg 70 i Enköping. Ta avfart 142-Trafikplats Romberga från E18. Fortsätt på väg 70. Ta väg 254 mot Tjusarvägen. Totalt 116 km.

Med kollektivtrafik från Stockholm

Ta pendeltåg från Stockholm mot Uppsala kl. 8.40. Byt i Uppsala till Upptåget kl. 9.40 till Station

Morgongåva. Därifrån är det drygt 10 minuters promenad.

För ytterligare information och anmälan om deltagande kontakta: Anna-Maria Rosenblom, anna-maria@apotea.se, 073-533 62 34

Apotea.se är Sveriges första fullsorterade apotek som bara finns på nätet, med tillstånd av Läkemedelsverket. Apotea.se har det största sortimentet, över 13 000 receptfria varor och 5 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och de lägsta priserna enligt Handels Utredningsinstitut, HUI. Med snabba leveranser och rådgivning via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan starten 2011 har försäljningen ökat från ca 11 Mkr till 1,5 miljarder kronor 2017. Apotea.se har närmare 400 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information se: apotea.se.