Apotekets rörelseresultat förbättrades Rättelse

Apotekets rörelseresultat förbättrades Rättelse I Pressmeddelandet från morgonen angavs en felaktig siffra. Förra årets resultat, för de tre första kvartalen efter finansiella poster, var 77 miljoner kronor och inte 53 miljoner kronor. De korrekta siffrorna redovisa nedan. Rörelseresultatet för de tre första kvartalen förbättrades till 203 miljoner kronor (53). Resultatet efter finansiella poster för de tre första kvartalen förbättrades till 202 miljoner kronor (77). Hela delårsrapporten finns på www.apoteket.se under Apoteket AB och Ekonomi Presskontakter Per Matses, vice VD Apoteket AB, 08-466 12 01, 070-622 06 27 Thony Björk, informationsdirektör Apoteket AB, 08-466 11 61, 070-520 03 57 Andreas Rosenlund, Pressekreterare Apoteket AB, 08-466 10 58, 070-359 10 58 Apoteket AB har ensamrätt på försäljning av läkemedel till allmänheten och skall svara för en trygg och säker läkemedelsdistribution och läkemedelsanvändning. Apoteket har cirka 12 000 medarbetare, driver 900 apotek, fyra tillverkningsanläggningar, fyra distansapotek och tolv anläggningar för tillverkning av doserade läkemedel. Apoteket är helägt av staten. Folkhälsoarbete i bred bemärkelse är allt viktigare för Apoteket, vilket bland annat märks med Hälsotorg, Läkemedelsprofiler och teman för ett aktivt liv. Allt i ett nära samarbete med vården. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/08/20041108BIT20840/wkr0001.pdf