AppSpotr bemannar upp AppSpotr Asias kontor i Hong Kong

Personal från AppSpotr reser denna veckan ner till Hong Kong för att öppna och bemanna AppSpotr Asia kontoret i Hong Kong. På plats påbörjas också arbetet med partnern APPTUTTi att teknikanpassa en kinesisk version av AppSpotr.com samt starta upp marknadsbearbetning av partners i Kina tillsammans med Novel Unicorn.

Som det tidigare har kommunicerats så kommer fokus för AppSpotr Asia vara att bearbeta den kinesiska och asiatiska marknaden. Inledningsvis handlar det om att starta upp dialog med de partners som Novel Unicorn och AppSpotr identifierat som viktiga för att framgångsrikt lyckas lansera AppSpotr.com i Kina. Målet är att skriva avtal med bl a lokala betalningsleverantörer och större institutionella partners som kan verka som återförsäljare/säljpartners av AppSpotr.com mot egna kunder.

Sedan tidigare har Novel Unicorn inlett samtal med inkubatorn Cyberport om att förlägga AppSpotr Asias kontor där. Dessa diskussioner kommer nu slutföras på plats och ett kontor kommer att öppnas på Cyberport. Cyberport är med över 900 techbolag på plats flaggskeppet och hubben för Hong Kongs digitala techindustri och ägs och drivs av kinesiska staten. Att lokalisera AppSpotr Asia i denna smältdegel för techindustrin i Kina kommer skapa goda synergier för lanseringen i Kina.

Ett flertal möten med potentiella samarbetspartners inne i Kina är också inplanerade för denna resan.

Kommentar från Patric Bottne, VD för AppSpotr AB:

”Vi har fortsatt bra tempo i vår etablering i Kina. Nu åker jag, vår styrelseordförande Hans Börjesson samt vår teknikchef Pontus Backlund ner till Hong Kong denna veckan. Vi öppnar upp vårt kontor på Cyberport enligt plan samt inleder vårt projekt med vår partner APPTUTTi för att anpassa en kinesisk version av AppSpotr.com som ska driftas inne i Kina. Vi kommer också att ha flera möten med potentiella marknadspartners. Det ska bli kul att komma igång och jag kommer kunna berätta mer när jag är tillbaka, bl a på Aktiedagen i Stockholm den 11 September.”

AppSpotr demokratiserar apputvecklingen i hela världen genom en plattform som låter vem som helst bygga native appar utan förkunskaper i programmering. Användaren väljer enkelt den funktionalitet den behöver, skräddarsyr design och innehåll och publicerar sedan den färdiga appen till olika app butiker. AppSpotr har elva anställda och är baserade i Göteborg.