Appspotr öppnar utvecklarportalen till första utvecklarna

Appspotr slog i Februari stolt upp portarna till den utvecklarportal som bolaget tog in pengar i samband med noteringen för att bygga vilket kommunicerades i ett Nyhetsbrev 2018-02-09. Då kommunicerades också att det krävs en ansökan för att få tillgång till portalen som utvecklare.  I dagarna har de första utvecklarna godkänts för att börja använda utvecklarportalen.

Mer information finns att läsa på bolagets blog: https://www.appspotr.com/blog/today-the-first-developers-gets-access-to-our-developer-portal/

— Att få sitta med de första tredjeplatsutvecklarna och se deras reaktion när dom i dagarna började testa och använda vår utvecklarportal var en stor upplevelse. Vi har jobbat i 7 år för att nå hit och nu äntligen är ekosystemet för vår plattformsaffärsmodell på plats. Nu kommer vi sakta släppa in fler och fler utvecklare efterhand, samt att vi kommer att lansera mer funktioner i utvecklarportalen under året. Just nu är jag mycket stolt, både över mina anställda och vår produkt, säger vd Patric Bottne.

Appspotr gör det enkelt för privatpersoner och företag att skapa native appar online, utan förkunskaper i programmering. Användaren bygger appen med hjälp av färdiga moduler, skräddarsyr design och innehåll för att sedan publicera den i valfri appbutik. Samtidigt erbjuder Appspotr utvecklare en möjlighet att tjäna pengar på att skapa de moduler som används. Appspotr har 12 anställda och är baserade i Göteborg.