Daniel Ljungh blir CCO på APSIS

Daniel Ljungh har utsetts till Chief Commercial Officer (CCO) på APSIS, Sveriges ledande bolag inom datadriven marknadsföring med kunder i 50 länder. Daniel Ljungh kommer närmast från Widespace, där han var delaktig i att utveckla företaget till att bli ett av de ledande i Europa inom mobil marknadsföring.

- Det är inte mycket som slår att arbeta med snabbväxande, innovativa teknikföretag. APSIS datadrivna marknadsplattform och kundportfölj imponerar. Detta kombinerat med stark produktutveckling och internationella expansionsplaner skapar en unik möjlighet att få vara med på denna utvecklingsresa, säger Daniel Ljungh.

Daniel Ljungh har en bakgrund från växande, dynamiska företag inom tech och media, med dokumenterat välfungerande säljkulturer. Han har arbetat i ledande roller hos bland annat Eurosport och Modern Times Group, och även etablerat TV-operatörer i Sydamerika samt drivit egna företag. Daniel började sin karriär som managementkonsult på A.T. Kearney och har studerat vid London School of Economics.

- I processen har det varit viktigt att hitta en kandidat som är van att driva hållbar och långsiktig försäljning. Det kommer att addera värde till APSIS att få in en CCO som både har jobbat inom media, mjukvara och som entreprenör. Daniel är en mycket erfaren och inspirerande ledare som kommer att komplettera vårt seniora management på ett lysande sätt, säger APSIS vd Emma Svalin.

För mer information, vänligen kontakta:

Pelle Rosell, CMO på APSIS

E-mail: pelle.rosell@apsis.com

Om APSIS

APSIS hjälper organisationer att effektivisera arbetsflöden genom datadriven marknadsföring. APSIS lösningar för marketing automation, e-handel, leadsgenerering och e-postmarknadsföring har hög teknisk kvalitet samtidigt som de är lätta att få på plats och enkla att använda. Lösningarna gör att en organisation kan skapa relevanta och personligt anpassade budskap som bygger förtroende och ökar försäljning mot både befintliga och potentiella kunder. APSIS grundades 2001 och har cirka 280 anställda samt över 6 000 kunder i 50 länder. Mer information: www.apsis.se

Om oss

APSIS hjälper organisationer att effektivisera arbetsflöden genom datadriven marknadsföring. APSIS lösningar för marketing automation, e-handel, leadsgenerering och e-postmarknadsföring har hög teknisk kvalitet samtidigt som de är lätta att få på plats och enkla att använda. Lösningarna gör att en organisation kan skapa relevanta och personligt anpassade budskap som bygger förtroende och ökar försäljning mot både befintliga och potentiella kunder. APSIS grundades 2001 och har cirka 280 anställda samt över 6 000 kunder i 50 länder. Mer information: www.apsis.se