Pelle Rosell blir ny marknadschef på APSIS

Pelle Rosell är ny marknadschef på tillväxtföretaget APSIS, Sveriges ledande bolag inom datadriven marknadsföring. APSIS finns representerade i 50 länder. Pelle Rosell har i många år arbetat som CMO (Chief Marketing Officer) i olika tekniktunga bolag, däribland det svenskgrundade mjukvarubolaget Qlik, som var pionjärer inom dataanalys och big data.

”Jag är mycket imponerad av hur APSIS löser vår tids största branschfråga -omnikanal, AI och marketing automation”, säger Pelle Rosell.

Pelle Rosell har sedan han lämnade Qlik arbetat som strategisk rådgivare i varumärkesfrågor åt en rad nordiska börsnoterade företag. Han är styrelseordförande i säkerhetsföretaget Allone och sitter i Bariums styrelse.

APSIS grundare Anders Frankel är mycket nöjd med rekryteringen:

”Under Pelles tid på Qlik ökade deras omsättning från 2 miljoner kronor till 3 miljarder. Pelle har en helt unik kombination av kunskaper – både inom om varumärkesutveckling och om konkret taktisk och strategisk utveckling av produktiva kampanjer genom en rad olika kanaler. Det är väldigt roligt att kunna hälsa honom välkommen till APSIS.”

För mer information, vänligen kontakta:

Pelle Rosell, CMO på APSIS

E-mail: pelle.rosell@apsis.com

Om APSIS

APSIS hjälper organisationer att effektivisera arbetsflöden genom datadriven marknadsföring. APSIS lösningar för marketing automation, e-handel, leadsgenerering och e-postmarknadsföring har hög teknisk kvalitet samtidigt som de är lätta att få på plats och enkla att använda. Lösningarna gör att en organisation kan skapa relevanta och personligt anpassade budskap som bygger förtroende och ökar försäljning mot både befintliga och potentiella kunder. APSIS grundades 2001 och har cirka 280 anställda samt över 6 000 kunder i 50 länder. Mer information: www.apsis.se

Om oss

APSIS hjälper organisationer att effektivisera arbetsflöden genom datadriven marknadsföring. APSIS lösningar för marketing automation, e-handel, leadsgenerering och e-postmarknadsföring har hög teknisk kvalitet samtidigt som de är lätta att få på plats och enkla att använda. Lösningarna gör att en organisation kan skapa relevanta och personligt anpassade budskap som bygger förtroende och ökar försäljning mot både befintliga och potentiella kunder. APSIS grundades 2001 och har cirka 280 anställda samt över 6 000 kunder i 50 länder. Mer information: www.apsis.se