Pressinbjudan: Nu startar Jobbchansen på Arbetsförmedlingen i Borlänge

Falun 13 oktober 2010 För kommentarer: Marie Örjes, chef Arbetsförmedlingen i Borlänge , 010-486 82 06 För information: Antonis Kassitas, sektionschef, 010-486 55 54 Presskontakt: Mariette Roxström, informatör, 010-486 90 45

Pressinbjudan Nu startar Jobbchansen på Arbetsförmedlingen i Borlänge På fredag den 15 oktober startar Jobbchansen på Arbetsförmedlingen i Borlänge. Jobbchansen är en liten rekryteringsmässa som kommer att hållas varje fredag kl 10-12 i Arbetsförmedlingens lokaler.

– Vi vill ge arbetsgivare med rekryteringsbehov och intresserade arbetssökande möjligheten att på ett enkelt sätt hitta varandra. Den personliga kontakten som de får här är väldigt värdefull, säger arbetsförmedlingschef Marie Örjes. Varje fredag förmiddag kommer det att finnas en eller flera arbetsgivare på plats. Det kommer också att finnas möjlighet för arbetssökande att ta del av veckans rekryteringsuppdrag, veckans tidningsannonsering samt både lärlings- och praktikplatser. Temat för den första rekryteringsmässan är de arbetstillfällen som just nu är aktuella hos de största bemanningsföretagen i regionen. Alla arbetsgivare med rekryteringsbehov som önskar få en personlig kontakt med kompetenta och intresserade arbetssökande är alltid välkomna att anmäla intresse för att delta i Jobbchansen via vår arbetsgivarjour, tel 010-487 15 06.
– Vi tror mycket på det här sättet att sammanföra arbetsgivare med arbetssökande, avslutar Marie Örjes.

PRESSMEDDELANDE/ PRESSINBJUDAN

ARBETSFÖRMEDLINGEN – MÖJLIGHETERNAS MÖTESPLATS Vi medverkar till att arbetsgivare får rätt arbetskraft och att arbetssökande kan få jobb. Ring oss på 0771-416 416 eller besök närmaste arbetsförmedling. www.arbetsformedlingen.se