Investera i din framtid – ny utbildningsmässa i Kalmar

Den 17 november arrangeras en stor utbildningsmässa i Kalmar. På plats finns drygt 25 utbildningsanordnare för att ge information om utbildningar som leder till jobb.

Det är första gången Arbetsförmedlingen, Kunskapsnavet i Kalmar, Mörbylånga och Torsås samt Emmaboda, Nybro och Borgholms kommun samarbetar om en stor utbildningsmässa. Den riktar sig till alla som vill påverka eller förändra sin framtid.

- Utbildningsmässan är ett unikt tillfälle för alla som vill påverka sin framtid och investera i en utbildning som leder till jobb, säger Birgitta Agnesson som är rektor för Kunskapsnavet.

Drygt 25 utställare från kommunal vuxenutbildning, arbetsmarknadsutbildning, folkhögskola, yrkeshögskola och universitet finns på plats i KalmarSalen för att informera om utbildningar inom en rad olika områden. Studie- och yrkesvägledare samt tolkstöd för arabiska, dari och tigrinja finns med på mässan.

Pontuz Löfgren, fastighetsmäklare och egen företagare, bjuder på en inspirerande föreläsning om att sätta personliga mål för att nå resultat och framgång.

- Det finns gott om lediga jobb i länet och allt fler branscher har svårt att hitta den kompetens de söker. Vi vill tillsammans med de olika utbildningsanordnarna visa på alla möjligheter till jobb som finns genom att höja sin kompetens, säger Carina Lindgren, arbetsförmedlingschef i Kalmar.

Tid: Torsdag den 17 november, klockan 11-14
Plats: KalmarSalen, Skeppsbrogatan 49 i Kalmar
Fri entré.

För kommentarer:
Carina Lindgren, arbetsförmedlingschef Kalmar, 010-487 40 58
Birgitta Agnesson, rektor Kunskapsnavet, 0480-45 01 55

Presskontakt:
Anette Citron, press- och informationsansvarig, 010-486 03 09

ARBETSFÖRMEDLINGEN Vi hjälper arbetssökande och arbetsgivare att hitta varandra.

Citat

Det finns gott om lediga jobb i länet och allt fler branscher har svårt att hitta rätt kompetens. Tillsammans med utbildningsanordnarna visar vi på alla möjligheter till jobb som finns genom att höja sin kompetens.
Carina Lindgren, arbetsförmedlingschef i Kalmar