Pressinbjudan - Utsikterna på arbetsmarknaden i Kalmar län 2017 och 2018

Report this content

Är du intresserad av de möjligheter och utmaningar vi står inför på arbetsmarknaden i Västervik de kommande tolv månaderna? Inom vilka branscher finns det behov av personal och var finns ett överskott? Den 14 juni presenterar Arbetsförmedlingen prognosen för arbetsmarknaden i Kalmar län 2017-2018.

Vill du ta del av och diskutera kompetensförsörjningsfrågor med beslutsfattare, representanter för det regionala näringslivet och kommunerna?

Arbetsförmedlingen har under våren intervjuat drygt 500 arbetsgivare i samtliga branscher runt om i länet. Resultatet är en unik prognos över förväntad sysselsättning och arbetslöshet, bedömning av branscher, brist- och överskottsyrken, kommande rekryteringsbehov och de utmaningar som finns på Kalmar läns arbetsmarknad.

Presentationen riktar sig till inbjudna arbetsgivare, utbildningsanordnare, politiker, studie- och yrkesvägledare, studenter och media.

Tid                     Onsdag 14 juni, klockan 10-11
Plats                  Campus Västervik

Varmt välkommen.

För kommentarer: Valdete Hashani, analytiker Arbetsförmedlingen, 010-488 03 96
Presskontakt: Anette Citron, 010-486 03 09

Snabbfakta

Arbetsförmedlingens presenterar sin prognos över förväntad sysselsättning och arbetslöshet, bedömning av branscher, brist- och överskottsyrken, kommande rekryteringsbehov och de utmaningar som finns på Kalmar läns arbetsmarknad.