Finn din partner i gallerian!

På lördag, den 13 februari, är det matchningsmässa i Affärshuset Tegnér. Då träffas arbetssökande och arbetsgivare för att försöka hitta sin blivande partner.

Arbetsgivarna i Kronobergs län ser ljust på framtiden och många behöver rekrytera. Vid årets matchningsmässa i Affärshuset Tegnér finns arbetsgivare från många branscher representerade. På plats finns bland annat Trygg-Hansa, Veab, Försvarsmakten, Uniflex, Sector Alarm, Region Kronoberg och Call4U.

Sex företag håller snabbintervjuer, där arbetssökande får chans att presentera sig själva och vad de kan. Personal som söks här är bland annat truckförare, snickare, kapare, målare, plattsättare, golvläggare, telefonförsäljare, olika IT-personal och lokalvårdare.

- Vi vill gärna vara tillgängliga även där människor befinner sig och är i rörelse. Den här typen av jobbmässa gör det möjligt att träffas under avslappnade former. Vi tyckte det passade bra att arrangera en matchningsmässa i samband med Alla Hjärtans dag, säger Angelica Johannesson, arbetsförmedlare och arrangör.

Under dagen i gallerian finns även möjlighet att lyssna på föreläsare från Almi, Försvarsmakten, Värends Räddningstjänst och Arbetsförmedlingen.

• När? 13 februari, kl. 10–15

Var? Affärshuset Tegnér, Växjö

VÄLKOMNA!

För ytterligare information: Angelica Johannesson, arbetsförmedlare, 010-487 71 34, Anette Gunnarsson, arbetsförmedlare, 010-487 69 38