Rekordmånga arbetsgivare på Malmös stora jobbmässa på Slagthuset

Tisdag 30 januari söker cirka 120 arbetsgivare nya medarbetare till sommarvikariat och andra anställningar på Arbetsförmedlingens jobbmässa på Slagthuset i Malmö. Många lediga tjänster inom bland annat it, teknik, lager, bygg, butik, kundtjänst, hotell, restaurang, vård, omsorg och lokalvård. Bland nya arbetsgivare i år finns till exempel Swing Inn (6 restauranger), FedEx, Fru Bär, Fect AB (datormontörer), Jysk, Dominos Pizza, Pipelows restauranger, BRA flyg och Jet Time A/S. European Job Days deltar med utlandsjobb och Eures-rådgivare.

Känns det lite osäkert att söka jobb finns många arbetsförmedlare på plats som gärna stöttar och tipsar om vilka jobb som finns. Kraven på utbildning och erfarenhet varierar med tjänsterna, som är heltid, deltid eller timanställningar. Både säsongs- och längre anställningar.

Intresserade av utlandsjobb är också välkommen och vill man jobba på varmare breddgrader finns till exempel säsongsjobb på hotell vid Medelhavet. De söker bland annat barngruppsledare, dansare, scentekniker, sportinstruktörer, sångare och underhållare.

Tid: Tisdag 30 januari klockan 10-15
Plats: Slagthuset, Malmö