Rekryteringsmässa i Kullabygden lockar allt fler arbetsgivare

För tredje året i rad anordnar Höganäs Kommun, Arbetsförmedlingen och Företagarna Höganäs Kullabygdens Rekryteringsmässa. Alla som söker jobb är välkomna. Eftersom arrangemanget är en lördag är det enkelt även för den som redan har arbete, men kanske vill hitta något nytt.

Många företag har deltagit tidigare år, bland annat Höganäs Verkstad och Höganäs AB medan IBC Group är nya för i år. Dagen inleds med frukostmingel där arbetsgivarna får information om rekryteringsmöjligheter via Arbetsförmedlingen, men också träffa representanter från Höganäs kommun och Företagarna.

På rekryteringsmässan deltar företag som både har akuta rekryteringsbehov, till exempel inför sommarsäsongen, men också personalbehov på längre sikt. Att delta kan då vara ett sätt att skapa intresse för just sin bransch, eftersom det är brist inom många yrken när det gäller utbildad och erfaren personal.

För att få ut mesta möjliga av rekryteringsmässan är ett bra tips att förbereda sig innan. Tips för detta finns på Arbetsförmedlingens webbplats.

Plats: Tivolihuset, Östra Parkgatan 2, Höganäs
Tid: Lördag 10 februari klockan 9.30-12.00

Media är välkommen både på mingel (9-9.30) och rekryteringsträffen.

För information:Ulrika Eliasson Företagsrådgivare,  Arbetsförmedlingen, 010-488 52 63
Presskontakt:
Lena Lithner Soutkari, regional pressansvarig, Arbetsförmedlingen, 010-486 9720