Storrekrytering av SL-kontrollanter på Arbetsförmedlingen Stockholm City

På torsdag finns det chans till jobb för den som vill bli biljettkontrollant inom kollektivtrafiken i Stockholm. Bemanningsföretaget ISS Personaltjänster har hela 83 platser som ska tillsättas med serviceinriktade, ordningsamma och lugna personer. Arbetsförmedlingen Stockholm City anordnar därför en rekryteringsträff som väntas dra mängder av kandidater.

- Det här är ett attraktivt arbete och en fantastisk möjlighet för många arbetssökande. Rekryteringsträffen kommer bli mycket välbesökt då de enda formella kraven är två års erfarenhet från något serviceyrke och goda kunskaper i svenska och engelska. Personliga egenskaper och serivcekänsla kan bli avgörande i den här rekryteringen, berättar Anne-Marie Illum, sektionschef på Arbetsförmedlingen Stockholm City.

Förutom att kontrollera färdbevis, innebär arbetet även kvalitetskontroller inom kollektivtrafiken och mindre kundundersökningar. Arbetet är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Arbetet är på deltid 75 % med schemalagd arbetstid.

De sökande ska tycka att det är roligt att prata med människor, vara ordningssamma samt ha ett lugnt och förtroendeingivande sätt med god förmåga att hantera eventuella konfliktsituationer. Alla som anställs får utbildning och blir certifierade biljettkontrollanter.

Plats: Arbetsförmedlingen Stockholm City, Tunnelgatan 3, vid Hötorget

Tid: Torsdag 1 november 2012, från klockan 10.00 och framåt.

Media är välkomna att delta!

Mer information om de utlysta tjänsterna.

För information: Anna Gorzetman, arbetsförmedlare, Arbetsförmedlingen Stockholm City, 010-486 34 01

För ytterligare kommentar: Anne-Marie Illum, sektionschef, Arbetsförmedlingen Stockholm City, 010-486 45 56

Presskontakt: Karina Wrobel, press- och informationsansvarig Stockholm, 010-488 11 54