Prognos: Så blir arbetsmarknaden i Uppsala län 2013-2014

Hur ser arbetsmarkanden ut i Uppsala län det kommande året? Vilka förväntningar har de lokala företagen inför 2014? Inom vilka branscher finns det behov av personal och var finns det ett överskott? Svaren på allt det här och mer därtill finns i Arbetsförmedlingens prognos över utsikterna på arbetsmarknaden i Uppsala län 2013-2014.

Välkommen till presentationen av prognosen för arbetsmarknadsutsikterna i Uppsala län under 2013-2014 den 11 juni på Arbetsförmedlingen Uppsala.

Under våren har Arbetsförmedlingen intervjuat en mängd arbetsgivare inom samtliga branscher i länet. Svaren har sammanställts i en unik prognos över utvecklingen på länets arbetsmarknad under 2013-2014. Prognosen innehåller bland annat förväntad sysselsättning och arbetslöshet, bedömning av branscher, rekryteringsbehov och utmaningar på arbetsmarknaden i länet.

Prognosen presenteras av arbetsmarknadsanalytiker Catharina Annetorp Hörnsten.

Media är välkomna att delta. Anmäl gärna deltagande till Maria Ahnér, 010-497 52 62 eller maria.ahner@arbetsformedlingen.se

Tid: Tisdag den 11 juni klockan 10.00

Plats: Arbetsförmedlingen Uppsala, Muningatan 1

Ring oss på 0771-416 416 eller besök närmaste arbetsförmedling.

ARBETSFÖRMEDLINGEN Vi hjälper arbetssökande och arbetsgivare att hitta varandra.