Prognos: Så blir arbetsmarknaden i Västmanlands län 2013-2014

Hur ser arbetsmarkanden ut i Västmanlands län för nästa år? Vilka förväntningar har de lokala företagen inför 2014? Inom vilka branscher finns det behov av personal och var finns det ett överskott? Svaren på allt det här och mer därtill finns i Arbetsförmedlingens prognos över utsikterna på arbetsmarknaden i Västmanlands län 2013-2014.

Välkommen till presentationen av prognosen för arbetsmarknadsutsikterna i Västmanlands län under 2013-2014 den 11 juni på Arbetsförmedlingen Västerås.

Under våren har Arbetsförmedlingen intervjuat en mängd arbetsgivare inom samtliga branscher i länet. Svaren har sammanställts i en unik prognos över utvecklingen på länets arbetsmarknad under 2013-2014. Prognosen innehåller bland annat förväntad sysselsättning och arbetslöshet, bedömning av branscher, rekryteringsbehov och utmaningar på arbetsmarknaden i länet.

Prognosen presenteras av arbetsmarknadsanalytiker Marwin Nilsson.

Media är välkomna att delta. Anmäl gärna deltagande till Maria Ahnér, 010-497 52 62 eller maria.ahner@arbetsformedlingen.se

Tid: Tisdag den 11 juni klockan 10.00

Plats: Arbetsförmedlingen Västerås, Stora gatan 33, konferensrum 3

Vi medverkar till att arbetsgivare får rätt arbetskraft och att arbetssökande får jobb.
Ring oss på 0771-416 416 eller besök närmaste arbetsförmedling.

ARBETSFÖRMEDLINGEN Vi hjälper arbetssökande och arbetsgivare att hitta varandra.