Final i Årets Kock 2016 på torsdag

9 februari 2016

Nu på torsdag den 11 februari koras vinnaren i Årets Kock 2016 - SM i professionell matlagning i Stockholm. Åtta kockar gör upp om Sveriges mest prestigefyllda titeln Årets Kock 2016. Information om tävlingen, finalisterna, årets jury och mycket mer hittar ni i pressinformationen som medföljer detta utskick. Välkomna att följa tävlingen på plats eller på nätet!

Vem som blir Årets Kock 2016 avgörs på Annexet i Stockholm den 11 februari. Årets finalister är:
Fredrik Andersson, Gothia Towers, Göteborg
Johan Backeus, Aveqia, Stockholm
Jimmi Eriksson, Lilla Ego, Stockholm
Jonas Karlsson, Noga Matstudio, Stockholm
Jonathan Kasche, Lilla Ego, Stockholm
David Lundqvist, Gute Grill & Bar, Stockholm
Daniel Müllern, Ystad Saltsjöbad, Ystad
Manfred Nilsson, Lilla Ego, Stockholm

Från klockan 9.00 kan den som vill besöka Årets Kock och följa tävlingen på plats. Glöm inte att anmäla er på www.aretskock.se

Livesändningen av tävlingen startar 11.00 på www.aretskock.se. Vid intresse kan ni enkelt dela sändningen i era kanaler, kontakta då annie.tidelius@aretskock.se för mer information.

Prisutdelning startar vid 15.30 och då koras vinnaren av Årets Kock 2016.

Mer information hittar ni i bifogat material samt på www.aretskock.se

Pressbilder finns på www.aretskock.se/pressmaterial

Varmt välkommen till finalen av Årets Kock 2016 på Annexet i Stockholm den 11 februari 2016.

Facebook: www.facebook.com/aretskock
Twitter: @aretskock
YouTube: www.youtube.com/aretskockSE
Hashtags: Twitter och Instagram: #åretskock

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Årets Kock sponsras av Arla Foods (Presentatör), LRF och Spendrups (Huvudsponsorer), samt Diversey, Electrolux, Leröy, Martin & Servera, Menigo, Norges Sjömatråd, Segers, Svenskt kött och Visita  (Sponsorer). Årets Kock är det officiella svenska mästerskapet i professionell matlagning. Vinnaren får Gastronomiska Akademiens mejerimedalj i guld, erövrar titeln Årets Kock och har möjlighet att bli medlem i Föreningen Årets Kock. Årets Kock är ett dotterbolag till Restaurangakademien och har sedan 1983 arrangerats i samverkan med Gastronomiska Akademien, Svenska Kockars Förening och Föreningen Årets Kock.