Arla Foods framgångsrika drickyoghurt i två nya smaker: " YOGGI YALLA! Hallon-Granatäpple + Guarana "och " YOGGI YALLA!

Arla Foods framgångsrika drickyoghurt i två nya smaker: "YOGGI YALLA! Hallon-Granatäpple + Guarana" och "YOGGI YALLA! Mango + Kombucha" YOGGI YALLA! är den mest populära drickyoghurten i Sverige; sju av tio konsumenter väljer en YOGGI YALLA. Nu erbjuds alla YOGGI YALLA!-älskare två nya smaker: YOGGI YALLA! Hallon-Granatäpple + Guarana samt YOGGI YALLA! Mango + Kombucha. De nya smakerna finns i butik från och med vecka 10 och kostar ca 13 kr styck. YOGGI YALLA! innehåller yoghurt med mild, levande yoghurtkultur och fruktberedning. Drickyoghurten är ett perfekt mellanmål som är törstsläckande, gott, nyttigt och praktisk att konsumera direkt. Fetthalten är bara 0,5 procent. - YOGGI YALLA! är marknadsledande på den kraftigt växande drickyoghurtmarknaden och vi vet att konsumenterna efterfrågar nya fräscha och spännande smakkombinationer, vilket stämmer väl in på de två nya YOGGI YALLA!-smakerna, berättar produktchef Madeleine Gössner, Arla Foods. - Som lite kuriosa kan dessutom nämnas att Yoggi Yalla!-flaskan fick diplom i kategorin grafisk design i Utmärkt Svensk Form 2002, avslutar Madeleine. YOGGI YALLA! Mango + Kombucha Mango + Kombucha smakar svagt syrligt och sött av mango och är ljust gul i färgen. Kombucha är en lätt söt och lätt syrlig tedryck som historiskt härstammar från Kina och Ryssland. Tedrycken konsumeras idag i hela världen. YOGGI YALLA Mango + Kombucha innehåller, förutom yoghurt och fruktberedning, 0,1 % kombuchaextrakt. YOGGI YALLA! Hallon-Granatäpple + Guarana Hallon-Granatäpple + Guarana har en svagt syrlig och söt hallonsmak med en ljusröd färg. Guarana utvinns av frön från en lianväxt i Brasilien. Guarana innehåller koffein och YOGGI YALLA Hallon-Granatäpple+ Guarana innehåller, förutom yoghurt och fruktberedning, 0,1 % guaranaextrakt, vilket motsvarar 6 mg koffein/100 ml dryck. Näringsvärde per 100 g (ca 1 dl) för respektive smak: Energivärde: 300 kJ/70 kcal Protein: Kolhydrat: Fett: 3 g 13 g 0,5 g Förpackning: 350 ml plastflaska med återförslutningsbar skruvkork Övriga Yoggi Yalla!-smaker Banan · Mango · Apelsin Jordgubb · Lime Hallon · Boysenbär · Blåbär Pitanga · Passion · Mango För mer information kontakta: Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods, tfn 08-789 58 84, 070-689 5884, e- post: inger.soderlund@arlafoods.com Birgitta Wessman-Neander, projektledare PR, Arla Foods, tfn: 08-789 54 35, 070-689 54 35, e-post: birgitta.wessman-neander@arlafoods.com Arla Foods är Europas största mejeriföretag. En ekonomisk förening som ägs av 17 900 svenska och danska mjölkbönder. Med drygt 19 000 anställda omsätter vi drygt 40 miljarder svenska kronor på lika stor hemma- som exportmarknad. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i åtta länder och har försäljningskontor över hela världen. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till Europa, Asien och USA. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00340/wkr0002.pdf