BRAVO Apelsin, Äpple & Mandarinjuice och BRAVO Äpple & Päronjuice

Nya smaker och ny design: BRAVO Apelsin, Äpple & Mandarinjuice och BRAVO Äpple & Päronjuice Intresset för kylda, drickfärdiga juicer ökar stadigt, därför presenterar JO Bolaget nu två nya BRAVO-smaker: Apelsin,Äpple & Mandarinjuice samt Äpple & Päronjuice. Hela BRAVO-sortimentet får dessutom en ny fruktinspirerad design. Juicerna finns i butik från och med vecka 15. JO Bolaget har utgått från de frukter som är mest omtyckta av juicekonsumenter i Sverige när man tagit fram de två nya smakerna. BRAVO Apelsin, Äpple & Mandarinjuice är en blandning av fruktjuicer från apelsin, äpple och mandarin. Den är berikad med vitamin C, vilket ger 100 procent av rekommenderat dagligt intag. Smaken domineras av mandarin. BRAVO Äpple & Päronjuice har blandats av juice från äpple och päron. Det är en mild och lite sötare juice som passar som törstsläckare både till frukost och som måltidsdryck. - Dagens juicekonsumenter vill ha variation och efterfrågar allt fler smaker. Vi har testat ett flertal olika smaker på både barn och vuxna för att få fram de två nya juicerna, säger Catharina Johansson, produktgruppchef fruktdrycker JO Bolaget/Arla Foods. Juicerna är utan fruktkött, vilket är något som speciellt barn uppskattar, fortsätter Catharina Johansson. BRAVO Apelsin, Äpple & Mandarinjuice kommer i tre olika förpackningar: 2 liter för cirka 18 kr (kylvara med skruvkork), 1 liter för cirka 12 kronor (kylvara) och 0,25 liter för cirka 5 kronor. BRAVO Äpple & Päronjuice kommer i följande förpackningsstorlekar: 1 liter för cirka 12 kronor (kylvara) och 0,25 liter för cirka 5 kronor. Näringsvärde per 100 gram (ca 1 dl) för respektive juice Energivärde: 200 kJ/50 kcal, protein mindre än 0,5 g, kolhydrat 11 g, fett mindre än 0,5g. BRAVO:s sortiment · Apelsin, Äpple & Mandarin (ny) · Äpple & Päron (ny) · Äpple · Apelsin Samtliga BRAVO-juicer är utan fruktkött. 0,25 liters-förpackningen är dessutom aseptisk (lufttät och steril), vilket gör den utmärkt att till exempel ta med på pick-nicken, till träningen eller ha i bilen. För mer information kontakta: Birgitta Wessman-Neander, projektledare PR, Arla Foods, tfn: 08-789 54 35, 070-689 54 35, e-post: birgitta.wessman-neander@arlafoods.com Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods, tel 08-789 58 84, 070-689 5884, e-post: inger.soderlund@arlafoods.com Fakta om JO Bolaget JO Bolaget, som är marknadsledare inom juice i Sverige, ägs till lika delar av mejeriföretagen Arla Foods och Skånemejerier. JO Bolaget marknadsför varumärkena Tropicana, BRAVO, JO, God Morgon, Del Monte och Frukternas Nektar (nektar). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/28/20030228BIT00830/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/28/20030228BIT00830/wkr0002.pdf